Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی فعالیت 23 هزار سفیر سلامت در همدان

فعالیت 23 هزار سفیر سلامت در همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان باید بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار بگیرد، اظهار کرد: از مهمترین طرح‌های اجرا شده در حوزه سلامت دانش‌آموزی  طرح وارنیش فلوراید به منظور کاهش شاخص پوسیدگی دندان‌های دانش‌آموزان است.

به گزارش "همدان نیوز"، عبدالله جعفری تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های بالای ترمیم دندان دانش‌آموزان، اجرای طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی با پوشش بیش از 150 هزار دانش‌آموز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند در کمک به رشد اقتصادی خانواده موثر باشد.

وی با بیان اینکه در استان با اجرایی شدن طرح سفیران سلامت 23 هزار سفیر سلامت در استان وجود دارد، افزود: این طرح به منظور کسب آگاهی و افزایش اطلاعات بهداشتی در بین دانش‌آموزان و همسالان اجرایی می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری جشنواره سفیران سلامت و تجلیل از دانش‌آموزان و مربیان برتر در اواخر اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: طرح آموزش تغذیه و مکمل‌یاری و توزیع قرص آهن و ویتامین D به منظور پیشگیری از کم‌خونی و پوکی استخوان در بین 108 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه اول و دوم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از جمله طرح‌های موثر در سلامت جامعه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برگزاری هفته سلامت زمینه تشکر از زحمات شایسته مدیران فعال در حوزه سلامت را فراهم کرد، اظهار کرد: گزارش‌های سالیانه توسط آموزشگاه‌ها به آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه 750 آموزشگاه در قالب این طرح گنجانده شد، افزود: هر ساله با اجرای دو مرحله ممیزی که در مدارس صورت می‌گیرد مدارس مروج سلامت انتخاب می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اینکه مدارسی که مروج سلامت هستند باید شاخص‌‌های سلامت‌محور در آن لحاظ شود، خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه اولویت نخست حوزه بهداشت فعالیت و تحرک‌ بدنی افراد مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مدارسی که مروج سلامت هستند ساعت تربیت بدنی در آنها به خوبی برگزار می‌شود، یادآور شد: در زمینه تجهیزات مدارس سال گذشته موفقیت‌های خوبی به دست آمد که باید ادامه داشته باشد.

جعفری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش علاوه بر بهداشت دانش‌آموزان باید به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان توجه کند، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ خودمراقبتی می‌توان این مهم را در بین دانش‌آموزان گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش نیرو کم داریم، یادآور شد: این موضوع نتوانسته چالشی ایجاد کند و با اجرای سفیران سلامت در مدارس توانستیم نکات لازم را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها منتقل کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه 23 هزار سفیر سلامت در استان فرهنگ خودمراقبتی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند، افزود: این تعداد شامل 10 درصد از دانش‌آموزان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان جزء اولویت‌های آموزش و پرورش است، گفت: در سال گذشته مبلغ 300 میلیون تومان هزینه برای وارنیش فلوراید در استان هزینه شد که نشان از اهمیت موضوع دارد.

جعفری با اشاره به سنگینی کیف دانش‌آموزان برای حمل و نقل کردن و عوارض اسکلتی که می‌تواند بر روی آنها داشته باشد، خاطرنشان کرد: وزن کیف دانش‌آموزان نباید بیش از 10 درصد از وزن آنها باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم داده تا جامعه پویایی داشته باشیم، افزود: این مهم با گسترش فرهنگ خودمراقبتی در خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن