Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی افراد فاقد کارت هوشمند ملی از پایان امسال خدمات دریافت نمی کنند

افراد فاقد کارت هوشمند ملی از پایان امسال خدمات دریافت نمی کنند

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: طبق مصوبه هیات وزیران اعتبار تمامی کارت های ملی تا پایان امسال پایان یافته و پس از آن هیچگونه خدمات اداری و شهروندی به افراد فاقد کارت هوشمند ملی ارائه نمی شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود علیپور افزود: با توجه به مصوبه هیات وزیران اعتبار تمامی کارتهای شناسائی ملی در سال جاری پایان می یابد.

وی اضافه کرد: همچنین طبق این مصوبه خدمات اداری و شهروندی به کارتهایی که تاریخ آنها منقضی شده ارائه نمی شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک در آستانه کاربردی شدن است از هم استانی هایی که تاکنون اقدام به درخواست کارت هوشمند ملی نکرده اند تقاضا می شود با مراجعه به سامانه www.ncr.ir و یا یکی از دفاتر پستی، یا دفاتر پیشخوان منتخب ثبت احوال اقدام به ثبت نام نمایند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار کرد: اسامی دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان منتخب در سایت اینترنتی اداره کل ثبت احوال استان همدان به نشانی www.sabteahval-hm.ir موجود است.

علیپور مراجعه نکردن شهروندان به نهادهای خدمات رسان و انجام کارها به صورت الکترونیکی و با استفاده از سیستم رایانه را یکی از مهمترین مزیت های صدور کارت هوشمند ملی برشمرد.

وی افزود: کاهش مراجعه شهروندان به نهادهای خدماتی در جلوگیری از اتلاف و هدر رفت وقت آنان، جلوگیری از تردد آنها، کاهش مصرف سوخت، ترافیک و آلودگی ناشی از آن نیز تاثیر مثبت دارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن