Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی شناسايي 81 نقطه در همدان براي احداث پدهای بالگرد کوهستانی

شناسايي 81 نقطه در همدان براي احداث پدهای بالگرد کوهستانی

رئيس مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي همدان از شناسايي 81 نقطه در همدان براي احداث پدهای بالگرد کوهستانی خبر داد.

به گزرش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حبیب معصومی با اشاره به وضعیت پد بالگرد بیمارستانی در استان اظهار کرد: از 9 شهرستان چندین شهرستان فاقد پد بالگرد امداد هوایی بیمارستان هستند.

وی با اشاره به وجود چهار پد بالگرد امداد هوایی بیمارستان در شهرستان همدان، گفت: چهار بیمارستان بعثت، قلب فرشچیان، آتیه و ارتش در همدان دارای پد بالگرد امداد هوایی هستند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کبودراهنگ دارای پد استاندارد فرود بالگرد است، افزود:‌ بیمارستان فامنین دارای پد بالگرد امداد هوایی است و تقریباً پد بالگرد امداد هوایی بیمارستان قائم(عج) اسدآباد نیز یک هفته پیش آغاز به کار کرد.

وی از آماده افتتاح پد بالگرد بیمارستان آیت‌الله قدوسی نهاوند خبر داد و گفت: پد بالگرد امداد هوایی بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان ملایر نیز آماده افتتاح است.

معصومی با اشاره به اینکه در شهرستان رزن، تویسرکان و بهار هنوز کاری انجام نشده و پد بالگرد امداد هوایی بیمارستانی وجود ندارد، بیان کرد: در شهرستان رزن اخیراً زمین خریداری شده تا کار ایجاد پد بالگرد امداد هوایی بیمارستان آغاز شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان تصمیم بر این گرفته‌اند تا در بیمارستان جدید یعنی بیمارستان قائم(عج) پد بالگرد امداد هوایی ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در بیمارستان بهار در این زمینه هنوز کاری انجام نشده است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با اشاره به اینکه 81 نقطه در جاده‌های کوهستانی، صعب العبور و روستایی استان توسط مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی و اداره راه و شهرسازی مشخص شده تا پد فرود بالگرد ایجاد شود، گفت: این پدها بتنی نیست اما جایی در کنار جاده طراحی می‌شود تا برای انجام عملیات به ویژه در زمستان و در مسدود بودن راه‌ها آماده باشد.

وی افزود: در حال حاضر 20 نقطه به عنوان اولویت اول مشخص شده تا از طریق اداره راه‌ و شهرسازی اقدامات لازم صورت گیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن