Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تعلیق 6 پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدان

تعلیق 6 پروانه کاربرد علامت استاندارد در همدان

مدیر کل استاندارد استان همدان از تعلیق 6 پروانه کاربرد علامت استاندارد ملي ايران در تیر ماه سال‌جاری توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش  "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد همدان، محمد مددی اظهار کرد: در جلسه کمیته علائم برگزار شده با حضور کارشناسان ذیربط در تیر ماه سال جاری در اداره کل استاندارد استان همدان به علت عدم تامین شرایط، 6 پروانه کاربرد علامت استاندارد تعلیق شد.

وی افزود: پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد مربوط به فرآورده های کلوچه در بسته بندی سلفون، لوله پلی اتیلن مورد مصرف در آبیاری جانبی، لوله پلی اتیلن pe 80 مربوط به دو واحد تولیدی، لوله پلی اتیلن pe80 و pe100وآهک هیدراته برای صنایع شیمیایی، تعلیق شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در راستای کنترل استمرار کیفیت کالاهای تولیدی در استان، هر یک از محصولات دارای علامت استاندارد واحدهای تولیدی استان حداقل چهار مرتبه درسال نمونه برداری تصادفی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این نمونه برداری ها، طی آزمونهای انجام شده کیفیت نمونه با استاندارد های ملی مربوطه مطابقت داده می شود و در صورتی که نقص جزئی، عمده یا بحرانی در نمونه مشاهده شود به ترتیب 5، 15 و 30 امتیاز منفی به واحد تعلق می گیرد.

مددی بیان داشت: در صورتی که امتیازهای منفی یک واحد تولیدی به 90 امتیاز منفی برسد پروانه کاربرد علامت استاندارد واحد تولیدی برای تولید محصول مورد نظر تعلیق می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از علامت استاندارد در زمان تعلیق بر روی کالاهای مربوطه جرم محسوب می شود، گفت: واحدهای تولیدی مربوطه تا زمان تعلیق، مجاز به استفاده از علامت استاندارد ملی ایران برای فرآورده‌های  و باید نسبت به جمع آوری کالاهای مذکور از سطح بازار مصرف اقدام نمایند.

مدیرکل استاندارد همدان عنوان کرد: مطابق قوانین استاندارد هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: در صورت بی توجهی و تولید و عرضه این محصولات به بازار با استفاده از علامت استاندارد ملی ایران، مطابق با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران برخورد حقوقی به عمل خواهد آمد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن