Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی دو کلینک مددکاری اجتماعی در همدان افتتاح شد

دو کلینک مددکاری اجتماعی در همدان افتتاح شد

کلینیک های مددکاری اجتماعی معین ودریچه به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان همدان افتتاح شد.

به گزارش "همدان نیوز"، در سومین روز از هفته بهزیستی کلینیک های مددکاری معین ودریچه با حضور مدیرکل، معاون امور اجتماعی، رئیس بهزیستی شهرستان همدان ومسئول روابط عمومی افتتاح شد.

گفتنی است کلینیک های مددکاری اجتماعی در کنار انجام فعالیت های مددکاری فردی، معمولاً به ارائه خدمات مددکاری گروهی نیز می پردازند.  خدمات مددکاری گروهی در کلینیک ها ارائه می گردد.

کلینیک های موفقتر، با توجه به برخورداری از مراجعین فردی خصوصی به تشکیل گروه و ارائه خدمات مددکاری گروهی به گروه های مختلف مراجعین می پردازند. افراد دارای معلولیت، در بسیاری از شهرهای کشور، کلینیکهای مددکاری اجتماعی را محل مناسبی برای تشکیل گروه های همیار شناخته اند. البته گروه درمانی (group therapy) یک روش درمانی بسیار جدی است که در کلینیکهای معتبر مددکاری اجتماعی به خوبی صورت می گیرد.

انجام و اجرای طرح های جامعه محور و ارائه خدمات مددکاری جامعه ای یکی دیگر از خدماتی است که کلینیک های مددکاری اجتماعی به آن می پردازند. با توجه به اینکه انجام فعالیت های مددکاری جامعه ای معمولاً نیاز به حمایت های متنوع نهادها و سازمان های مختلف دولتی نیز دارد، در حال حاضر معمولاً ارائه این خدمات به سفارش بخش های مختلف این نهادها انجام می پذیرد. به عنوان مثال طرح های مختلف اجتماع محور سازمان بهزیستی کشور را نیز در حوزه آسیب های اجتماعی یکی از مواردی است که برخی کلینیک های مددکاری اجتماعی به انجام آن مبادرت می ورزند

کلینیکهای مددکاری اجتماعی این قابلیت را دارند تا به عنوان مجریان پروژه های سازمانهای مختلف طرف قرارداد واقع شوند و اداره صفر تا صد یک واحد یا مجموعه رفاهی، اجتماعی یا فرهنگی را عهده دار شوند. تجربیات پیشین موفقیت حاصل از این اعتماد را نشان داده است.

انجام پژوهش های کاربردی و نظری در حوزه آسیب های اجتماعی، سلامت روان و سلامت اجتماعی، برنامه ریزی و اجرای طرح های مددکاری جامعه ای و در نهایت کمکهای اجرایی یا مشورتی به سیاستگذاران از جمله عناوین دیگری است که در حوزه تخصص مددکاران اجتماعی هست و کلینیکهای موفق، در آنها وارد می شوند. با این وصف، مددکاری اجتماعی اساساً دارای قابلیت و پتانسیل های فراوان است و شاید با پژوهشهایی که از سوی محققین حوزه مددکاری اجتماعی در آینده صورت خواهد گرفت از ظرفیت بالای این مراکز خصوصی، استقبال بیشتری شود

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن