Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی امید به زندگی مردم همدان چند سال است؟

امید به زندگی مردم همدان چند سال است؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امید به زندگی در این استان 75 سال است و اگر کسی زیر این سن بمیرد مرگ زودرس داشته است.

به گزارش "همدان نیوز"، جلال الدین امیری روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان افزود: علت مرگ 70 درصد افراد 30 تا 70 سال در استان همدان به 6 عامل بیماری های قلبی، عروقی، دیابت، تنفسی، سوء مصرف مواد مخدر و سرطان مرتبط است.

وی ادامه داد: سلامت و امنیت غذایی 2 حوزه بسیار مهمی است که زندگی آحاد مردم به آن وابسته است و تحقق بسیاری از برنامه ها در جامعه در گرو موفقیت در این 2 حوزه است.

وی با تاکید بر اهمیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تاکید کرد: سطح این کمیته در استان همدان باید بالاتر از وضع موجود باشد و همه مدیران ارشد استان در این کمیته حضور فعال داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: 76 درصد مرگ ومیر مردم ایران به دلیل بیماری های غیر واگیر است و این رقم در دنیا به طور میانگین 65 درصد است.

امیری در خصوص تشکیل پرونده الکترونیک افراد در استان همدان نیز گفت: تشکیل این پرونده به صورت رایگان در سنجش شاخص های سلامتی افراد و کاهش این بیماری ها در سطح شهرها موثر است و سامانه جامع سلامت این امکان را فراهم می کند که آحاد مردم استان، پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند.

وی شیوه زندگی نامطلوب افراد و الگو برداری از زندگی شهرنشینی غربی را از عوامل گسترش بیماری های مزمن غیر واگیر در ایران عنوان کرد و گفت: کاهش مرگ و میر، کاهش عوارض ناشی از بیماری، ارتقای خود مراقبتی و بالابردن سطح سواد مردم از جمله اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی همدان است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن