Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تعطیلی 29 مرکز عرضه کننده قلیان در همدان

تعطیلی 29 مرکز عرضه کننده قلیان در همدان

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان از تعطیلی 29 مرکز عرضه کننده قلیان در همدان طی امسال خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مرتضی مرشدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع‌آوری عرضه قلیان در همدان، اظهار کرد: با  توجه به ممنوعیت تبلیغ، تشویق و مصرف  مواد دخانی و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تفریحی، سیاحتی و زیارتی به استناد ماده 3 قانون جامع کنترل و مبارزه با مواد دخانی، مقام قضایی استان دستور جمع‌آوری قلیان از سطح شهر همدان را صادر کرده  است و در این زمینه اقداماتی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه همکاری و مساعدت معاون دادستان، معاون عملیات فرمانده انتظامی استان و رئیس اماکن عمومی در اجرای این قانون مشهود است، گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مراکز تفریحی، زیارتی و سیاحتی جلسه مشترکی با حضور عوامل اداره اماکن و رئیس کلانتری مدرس و شکریه تشکیل شد تا با تشکیل اکیپی مشترک افزایش آگاهی عمومی و مقابله با عرضه قلیان مورد توجه باشد.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 95 مورد بازدید از سفره‌خانه‌ها و چایخانه‌های سطح شهر همدان و روستاهای گردشگری انجام شده است، افزود: امسال 67 مورد بازدید از باغ رستوران‌های جاده حیدره، بلوار ارم، مسیر گنجنامه و... انجام شده است.

وی از جمع‌آوری 828 قلیان تا دو روز گذشته از دستفروشان به ویژه در گنجنامه خبر داد و گفت: یک‌هزار و 800 مورد ادوات و لوازم قلیان نیز جمع‌آوری و معدوم‌سازی  شد.

مرشدی با اشاره به اینکه با همکاری کلانتری و اداره اماکن، 29 مرکز عرضه‌کننده قلیان تعطیل شده است، افزود: از این مراکز 23 مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

توقیف 11 خودرو عرضه قلیان در همدان طی امسال

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه از بوستان‌های بلوار ارم، گنجنامه، تپه عباس‌آباد و... 22 مورد بازدید انجام شده است، خاطرنشان کرد: 11 خودرو عرضه قلیان که بیشتر در بلوار ارم اقدام به عرضه می‌کردند، با همکاری کلانتری شکریه توقیف و خودروهای آنها به پارکینگ منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده این متخلفان به مراجع قضایی ارسال شده است، افزود: امسال دو نمایشگاهی در رابطه با آگاهی مردم از مضرات مصرف مواد دخانی، به خصوص مواد مخدر صنعتی برگزار شده است.

مرشدی گفت: نمایشگاه «پویش خطرسنجی سکته‌های مغزی و قلبی» در تالار فجر و نمایشگاهی در قالب پوستر و بنر در نماز جمعه و بوستان مردم طی هفته ملی بدون دخانیات برگزار شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن