Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان ماهی 30 بار می‌لرزد

همدان ماهی 30 بار می‌لرزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: ماهانه به طور میانگین 25 تا 30 زلزله بالای یک و نیم ریشتر در این استان رخ می دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، علیمردان طالبی اظهار کرد: طبق مطالعات پهنه بندی انجام شده جنوب استان همدان شامل شهرستان نهاوند در قسمت خطرخیزترین نقطه قرار دارد.

وی توضیح داد: گسل اصلی زلزله از ترکیه وارد ایران شده و بعد از گذر از استان کردستان و کرمانشاه وارد شهرستان نهاوند سپس بروجرد می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: از گسل اصلی زلزله واقع در نهاوند چندین گسل فرعی نیز منشعب می شود که آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست.

طالبی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران آمادگی کامل برای رویارویی با حوادث ناشی از زلزله دارد گفت: در این راستا با توجه به زلزله خیر بودن نهاوند، این شهرستان را به هشت ناحیه تقسیم بندی کرده و مسئولیت امداد رسانی به هر یک از نواحی را به یکی از شهرستانها محول کرده است.

وی ادامه داد: 2 مانور بزرگ در شهرستان نهاوند برای آمادگی در برابر زلزله انجام شده و در این مانورها شهرستانهای معین تمامی امکانات لازم از جمله آب، برق، گاز و تلفن را در اختیار مناطق زلزله زده نهاوند طبق ناحیه پیش بینی شده قرار داده و امدادرسانی به مصدومان فرضی نیز به خوبی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار کرد: یک گسل اصلی زلزله نیز از شهرستان آوج گذر کرده و به علت نزدیکی این منطقه به رزن، این شهرستان را در برابر زلزله آسیب پذیر کرده است.

طالبی بیان کرد: تقسیم بندی شهرستان رزن نیز انجام و مسئولیت هر یک از نواحی به یکی از شهرستانها محول شده است تا در زمان بروز زلزله، شهرستانهای معین صفر تا 100 امدادرسانی را انجام دهند.

وی یاداوری کرد: بزرگترین زلزله این استان در سالجاری متعلق به شهرستان نهاوند با 4.7 ریشتر است که در این زلزله به هیچ فردی آسیب وارد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: آمارهایی مبنی بر مجروح شدن 15 تن از مردم نهاوند در زلزله منتشر شد که این مصدومیت ناشی از زلزله نبوده بلکه عجله افراد برای خروج از خانه منجر به سقوط آنها از پله و مجروح شدن آنان شده بود./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن