Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی استفاده 750 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت در همدان

استفاده 750 هزار نفر از خدمات طرح تحول نظام سلامت در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، 750 هزار نفر از خدمات بستری در مراکز درمانی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید حبیب اله موسوی بهار در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز در حوزه های مختلف شاهد افتتاح 152 پروژه بودیم که از این تعداد 132 طرح به حوزه بهداشت اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح ها از اواسط سال قبل شروع شده بود و امسال به پایان رسید، خاطرنشان کرد: بیمارستان قدوسی نهاوند و بیمارستان سوختگی بعثت با 85 تختخواب و بیمارستان 64 تختوابی قائم اسدآباد در فاز دوم افتتاح و 315 تخت به تخت های استان اضافه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با احتساب 350 تخت بیمارستان فرشچیان و شهید بهشتی تعداد تخت های تحویل داده شده در چهار سال قبل به 550 تخت رسید، افزود: 550 تخت دیگر نیز با بهره برداری دیگر بیمارستان های در حال ساخت به تخت ها اضافه خواهد شد که در مجموع به هزار تخت جدید می رسد.

موسوی بهار با اشاره به اینکه 750 هزار مورد بستری و اورژانس تحت نظر در سه سال قبل در استان از یارانه سلامت استفاده کردند، گفت: پرداخت از جیب مردم از 35 درصد به هفت درصد کاهش یافت و 95 میلیارد تومان یارانه سلامت در استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 350 هزار متر مربع طرح از آغاز طرح تحول تا کنون در استان اجرا شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان 52 هزار متر مربع، امروز به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه نزدیک به 400 خانه بهداشت استان بهسازی و بازسازی اساسی شد، تصریح کرد: 99 خانه بهداشت امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح و نواقص این خانه ها اصلاح شد.

موسوی بهار با بیان اینکه 157 هزار دانش آموز ابتدایی همدان در طول دو سال فلورایدتراپی شدند، گفت: با اعلام دفتر دندانپزشکی وزارت بهداشت در طول دو سال قبل شاخص دی ام اف به 2.8 درصد کاهش یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی در حوزه بهداشت صورت گرفته و طرح هایی نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 51 پایگاه اورژانس در استان وجود دارد، گفت: 9 پایگاه دیگر نیز در حال راه اندازی است.

وی با اشاره به اینکه استان تنها یک پد بالگرد داشت، تصریح کرد: امروز دو پد بالگرد در بیمارستان تویسرکان و نهاوند به بهره برداری رسید و در مجموع هشت پد جدید در بیمارستان ها پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به وجود 20 پایگاه هوایی در استان، گفت: بیش از 160 پرواز بالگرد صورت گرفته و 220 بیمار از مرگ نجات یافتند.

وی با بیان اینکه دو دستگاه ام آرآی در همدان و ملایر فعال شد و در نهاوند نیز فعال خواهند شد، اظهار داشت: دستگاه سیتی آنژیوگرافی در غرب کشور برای اولین بار در بیمارستان قلب فرشچیان راه اندازی شد.

موسوی بهار از تجهیز بیمارستان های استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن