Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ساماندهی وضعیت 302 معلول مجهول‌الهویه در همدان

ساماندهی وضعیت 302 معلول مجهول‌الهویه در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: خدمات توانبخشی بهزیستی در قالب مراکز روزانه ومراقبت در منزل گسترش می یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند از گسترش خدمات توانبخشی در قالب مراکز روزانه و مراقبت در منزل در این سازمان خبر داد و گفت: خدمات توانبخشی در شش ماهه سال 95 به تفکیک دو هزار و 988مورد کمیسیونهای پزشکی، شش مرکز ویزیت در منزل ، 268 نفر خدمت گیرنده درمنزل و پنج مورد مرکزمراقبت  درمنزل، 284 نفرخدمت گیرنده مراقبت در منزل بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد هزار و 150موردنفر از خدمات مراکز شبانه روزی استفاده کرده اند، اظهار داشت: 268 نفر از مراکز ویزیت در منزل و 291 نفر نیز در بخش مراقبت در منزل خدمات دریافت کرده اند.

الوند با اشاره به ساماندهی 302 نفر مورد معلول مجهول الهویه در همدان، یادآور شد: دوهزار و 400نفر در کمیسیون تعیین و تشخیص نوع معلولیت مورد ارزیابی قرار گرفته و برای 252 معلول اشتغال‌ ایجاد شده است.

وی در ادامه از پرداخت مستمری و کمک هزینه نگهداری به هفت هزارو 935 معلول در استان در سال جاری خبر داد.

حمیدرضا الوند با اشاره به دیگر موارد خدمات توانبخشی معلولان گفت: تعدادی مراکز در استان فعال هستند و هدف از راه اندازی این مراکز در دسترس قرارگرفتن خدمات و استاندارد سازی و کاهش هزینه های درمانی آور مدد جویان است.

وی همچنین تصریح کرد: حضور تیم درمانی در منزل منجر به تمرکز وجود معلول در خانواده و حضور تیم بهزیستی به عنوان نقش همیار برای خانواده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن