Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی خدمت‎رسانی 37 پایگاه بهزیستی به 37 هزار آسیب‌دیده اجتماعی در همدان

خدمت‎رسانی 37 پایگاه بهزیستی به 37 هزار آسیب‌دیده اجتماعی در همدان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: 307 مهد کودک شهری و روستایی با نگهداری، تعلیم و تربیت 10 هزار و 600 کودک فعال هستند.

به گزارش "همدان نیوز"َ، جمشید شیران با بیان اینکه 17 کلینیک، مؤسسه و خیریه حمایت از خانواده در استان فعال هستند، اظهار داشت: این مؤسسات سه هزار و 83 نفر از زنان سرپرست خانوار را تحت پوشش  قرار داده اند.

وی افزود: 13 مرکز دولتی و غیر دولتی برای کودکان بی سرپرست با  392 کودک مقیم و یا امدادبگیر در دفتر شبه خانواده فعالیت می کنند.

شیران با اشاره به خدمات رسانی 37 پایگاه به 37هزار و 684 نفر از آسیب دیدگان اجتماعی و در معرض آسیب، یادآور شد: دفتر فوریت‌ها و امور آسیب دیدگان اجتماعی  وظیفه پذیرش، خدمات دهی، پیشگیری از وقوع بحران  و ساماندهی افراد و خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب را بر عهده دارند.

جمشید شیران همچنین از فعالیتهای دفتر مهد های کودک از اجرای برنامه های طرح یک وعده غذای گرم، برگزاری مراسم و مناسبتهای ملی، مذهبی و ... و توسعه کمی و کیفی مهد ها و اجرای دوره های آموزشی مربیان و مدیران و جشنواره های ورزشی  و امدادی و افتتاح مرکز سنجش سلامت و تندرستی خبر داد.

وی بیمه زنان شهری، بیمه زنان و دختران عشایر و روستا، حمایت شهریه ای از دانشجویان، تشکیل گروه های همیار، اجرای طرح های تامین مالی خرد و برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل مراکز و حمایت از خانواده های دارای چند قلو در دفتر زنان سرپرست خانوار را از خدمات عمده بهزیستی استان برشمرد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی همچنین از پرداخت امداد ماهیانه به فرزندان بی سرپرست که نزد خانواده های جایگزین هستند خبر داد و گفت: بابت نگهداری 140 نفر دیگر از فرزندان که مقیم خوابگاه ها هستند، ماهیانه به مراکز یارانه پرداخت می شود؛ علاوه بر این‌ها بیمه عمر فرزندان واریز و شهریه دانشجویان تا مقطع دکترا به طور کامل پرداخت می شود.

وی به خدمات و گسترده دفتر فوریت‌ها و امور آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد و افزود: خدمات دهی به آسیب دیدگان و افراد در معرض آسیب در  مراکز مداخله در بحران، خدمات اجتماعی سیار، مرکز تلفنی 123 (یک، دو، سه)، پایگاه های خدمات اجتماعی، بازپروری زنان آسیب دیده، خانه سلامت نگهداری و توانمند سازی دختران، ایجاد خانه های امن، مراکز آموزشی حمایتی، مراکز کاهش طلاق و خدمات دهی به افراد T.S  در مجموع در قالب 128 هزار و 84 خدمت در سال قبل و 37 هزار و 684 خدمت در شش ماه ابتدایی سال جاری انجام شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن