Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پوشش درمانی بیماران دیابت به ۷۰ درصد می رسد

پوشش درمانی بیماران دیابت به ۷۰ درصد می رسد

معاون دفتر بیماری هاغیرواگیر وزارت بهداشت گفت: تلاش داریم تا سال ۲۰۱۸ پوشش درمانی بیماران دیابتی را به ۷۰درصد برسانیم و افرادی که مبتلا هستند را کاملا شناسایی و تحت کنترل قرار گیرند.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا مهدوی صبح پنجشنبه گفت: دیابت یکی از بیماری های مهم در دنیای امروز است که بسیاری از افراد را درگیر کرد که باید با اجرای برنامه های دقیق در حوزه سلامت گام اساسی درزمینه کنترل و کاهش آن برداریم.

مهدوی اظهار داشت:  ارائه  سند ملی غیرواگیر و سیاست های کلی وزارت  بهداشت با ۹هدف در راستای کنترل و کاهش دیابت درکشور تدوین شد تا بتوانیم  این بیماری را کنترل کنیم.

وی بیان داشت:هدف اصلی ما از برگزاری همایش و تدوین سند ثابت نگه داشتن مبتلایان،کنترل و کاهش بیماران است که باید هزینه ها را نیز با تحت پوشش قرار دادن بیماران به بیمه های درمانی را کاهش دهیم.

معاون دفتر غیرواگیر وزارت بهداشت اظهار داشت:  نیمی از بیماران دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند و نیمی دیگر نیز درمان مطلوب دریافت نمی کنند که باید در زمینه افزایش رضایتمندی،ارائه خدمات، و کاهش دیابت همه استان ها برنامه منظم و منسجمی ارائه دهند.

مهدوی افزود: در سامانه ثبت بیماری درزمینه افزایش خدمات و ملزوماتی که نیاز بیماران است ۲۳استاندارد تعریف شد و همچنین ارائه خدمات غربالگری و بیماریابی و مراقبت در قالب سامانه پرونده الکترونیک بخشی از برنامه های وزارت بهداشت در حوزه کنترل دیابت  بود.

وی خاطرنشان کرد: درراستای خدمات نوین غیرواگیر ،افراد بالای ۴۰سال از نظر سکته  های قلبی خطرسنجی می شوند که با آموزش خودمراقبتی تلاش می شود این بیماری ها را کنترل کنیم.

این مسئول بهداشتی ادامه داد:در طرح تحول سلامت هرفردی باید خدماتی را دریافت کند که خدمات دیابتی به افرادبالای ۳۰سال ارائه می شود که در این راستا  پزشکان خانواده نقش مهمی در کنترل بیماری دارند./ مهر

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن