Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی صدور کارت موقت سلامت برای آشپزان همدانی در ایام محرم

صدور کارت موقت سلامت برای آشپزان همدانی در ایام محرم

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ایام محرم برای همه کسانی‌که می‌خواهند در تهیه و پخت غذا فعالیت کنند پروانه بهداشتی موقت صادر می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، حسینعلی نوروزی اظهار کرد: در ایام محرم و شروع نذری‌ها، مردم به لحاظ اعتقاداتی که دارند می‌خواهند دستی در آتش داشته باشند و در تهیه غذا فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت افراد مختلف در تهیه و پخت غذا بدون پروانه بهداشتی خطرناک است چرا که ممکن است در این میان برخی بیماری‌های عفونی و پوستی را منتقل کنند.

نوروزی افزود: این وظیفه متولیان مساجد، تکایا و حسینیه‌ها است که افراد فعال در آشپزخانه را برای دریافت کارت سلامت بهداشت به مراکز بهداشتی معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری‌ها از ورود و دخالت افراد متفرقه در امر پخت و توزیع غذا جدا جلوگیری شود.

نوروزی به لزوم رعایت بهداشت در ایام محرم تأکید کرد و گفت: باید در تهیه و خرید موادغذایی دقت لازم انجام گیرد به طوریکه حتما از موادغذایی شناسنامه‌دار، بسته‌بندی شده، دارای تاریخ تولید، انقضاء و پروانه ساخت استفاده شود و از خرید مواد به صورت فله خودداری کنید.

وی تصریح کرد: برای تهیه نذورات بهتر است از روغن سرخ کردنی و مایع مخصوص استفاده شود تا غذایی سالم‌تر را به مردم عرضه کنند.

فعالیت 210 کارشناس بهداشت محیط در ماه محرم

نوروزی افزود: برای کنترل کیفیت غذاهای نذری در ایام محرم 210 کارشناس بهداشت محیط از مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بازرسی می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر بازرسی از موادغذایی از سرویس‌های بهداشتی، تهویه، آب، فاضلاب و صابون مایع این اماکن نیز بازرسی صورت می‌گیرد تا نقص آن را برطرف سازند.

نوروزی با بیان اینکه در همدان و ملایر اکیپ‌های شبانه هم فعال هستند و تا ساعت 24 هرشب بازرسی می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر ساعات اداری در بعدازظهرها نیز 13 اکیپ کارشناسی در سطح استان فعال هستند و از ساعت 15 تا 21 بازرسی می‌کنند./ ایسنا همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن