Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی حمایت کمیته امداد همدان از 32 هزار سالمند

حمایت کمیته امداد همدان از 32 هزار سالمند

قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان گفت: ۳۲ هزار و ۷۱۸ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند.

به گزارش "همدان نیوز"، قاسم یارمحمدی با بیان اینکه سالمندان ستون خیمه جامعه به شمار می‌آیند و در فرهنگ ایرانی‌ها از دیرباز مقام و منزلت فراوانی داشته و دارند، ادامه داد: ۳۲ هزار و ۷۱۸ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره می‌برند که ۱۸ درصد از جمعیت سالمندان استان و ۳۷ درصد از جمعیت افراد تحت حمایت کمیته امداد همدان را شامل می‌شوند.

یارمحمدی با اشاره به اینکه سالمندی دوره‌ای بسیار حساس از زندگی هر انسان است، دوره‌ای که فرد پس از سال‌ها فعالیت و تلاش در خانواده و جامعه به آن پای می‌گذارد، ادامه داد: کمیته امداد استان همدان همایشی برای بالا بردن روحیه و مشارکت سالمندان در مباحث مختلف برای دو هزار و ۷۸۲ نفر برگزار کرده است و همچنین آموزش‌هایی درزمینهٔ بهداشت و تغذیه با دعوت از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی نیز بهره‌مند شدند.

وی همچنین با اشاره به هفته سالمند، گفت: از ۲۲ نفر از سالمندان فعال در عرصه‌های اجتماعی وزندگی تجلیل به عمل آمد و ۷۰۰ نفر دیگر از سالمندان نیز از خدمات غربالگری (قند خون و فشارخون) نیز بهره‌مند شدند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان گفت: در این هفته از ۳۴ سالمند بیمار نیز تفقد و دلجویی به عمل آمد و ۲۲۵ میلیون تومان لوازم بهداشتی، پوشاک و مواد غذایی در بین سالمندان توزیع شد.

یارمحمدی به دیگر خدمات ارائه‌شده به سالمندان اشاره کرد و گفت: پرداخت ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان برای ۲۶۷ نفر از سالمندان زمین‌گیر، پرداخت هزینه‌های جانبی مانند پوشک بزرگ‌سالان، ویلچر، عصا و توالت فرنگی از خدمات ارائه شده به مددجویان است.

وی همچنین با اشاره به پرداخت هزینه‌های مددجویان سالمند از اعتبارات بیمه و خدمات ویژه گفت: ۱۲ هزار و ۷۱۳ نفر از مددجویان سالمند ساکن شهر و ۲۰ هزار و پنج نفر ساکن روستا می‌باشند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان همدان در پایان نیز بابیان اینکه ۲۲ هزار و ۶۲۰ نفر از مددجویان سالمند را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸ نفر از جامعه هدف را مردان تشکیل می‌دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن