Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمادگی بیمارستان سینا برای خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی کرونا

آمادگی بیمارستان سینا برای خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، بیمارستان سینا را مرکز درمانی مرجع برای بیماران احتمالی کرونا ویروس خواند.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر ابراهیم جلیلی با تاکید براینکه فضایی مشخص و ویژه برای تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به جهت پذیرش و رسیدگی به بیماران احتمالی کرونا ویروس در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باتوجه به آمادگی کامل بیمارستان‌های استان، بیمارستان سینا مرجع شناخته شده و تمامی اقدامات لازم در آن صورت گرفته است.
وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر عدم ابتلا به کرونا ویروس به واسطه مصرف الکل و کوکائین نیز، تاکید کرد: این موارد کذب بوده و هیچ اثری در عدم انتقال بیماری ندارد؛ تنها راه جلوگیری از ابتلا به این ویروس رعایت نظافت شخصی و شست و شوی مداوم دست‌ها است.
جلیلی در واکنش به ویدیو های درحال انتشار در فضای مجازی با مضمون بیهوشی ناگهانی افراد در خیابان به واسطه ابتلا به کرونا ویروس، مطرح کرد: این ویروس همانند بیماری تنفسی بوده و هیج بیهوشی ناگهانی را در پی ندارد؛ فیلم هایی که در آن افراد ناگهان بیهوش و در خیابان به زمین می‌افتند هیچ ربطی به کرونا نداشته و تنها باعث نگرانی مردم شده است.
   معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان کرونا ویروس را از موج اخیر آنفولانزا  H1N1 بی خطر تر دانست و اظهار کرد: کرونا ویروس شدت و مرگ و میر این آنفولانزا را ندارد؛ آنچه در این ویروس قابل توجه بوده، شدت و سرعت انتقال آن بوده که نگرانی زیادی را درجامعه پدید آورده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان روزانه اورژانس بیمارستان‌های کشور را برای میزان پذیرش بیماران مشکوک به کرونا ویرس رصد می‌کند، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد قطعی ابتلا به کرونا ویروس ثبت نشده است؛ لازم به ذکر است دریافت راه درمان و یا اقدمات لازم در آزمایشگاه‌های ما در حال بررسی است.
جلیلی در پایان یادآور شد: مردم تنها از مراجع رسمی منصوب به وزارت بهداشت و درمان اخبار کرونا ویروس را مطالعه کرده و به شایعات و فیلم های کذب منتشرشده در فضای مجازی توجه نکنند./ همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن