Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی همدان کمبود خون ندارد

همدان کمبود خون ندارد

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تشکر از کسانی که در ایام اوج کروناویروس انتقال خون را حمایت کردند، گفت: خوشبختانه کمبودی در منابع خون استان همدان وجود ندارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، افشین محمدی اظهار کرد: خوشبختانه اهداکنندگان مستمر در اوج شیوع کروناویروس همچنان به تعهد خود عمل کرده و انتقال خون را تنها نگذاشتند.

وی افزود: در حال حاضر کمبود چشمگیری در منابع خون استان همدان وجود ندارد و تنها ۲۰ درصد کاهش در گلبول های قرمز خون داشته ایم.
مدیرکل انتقال خون استان همدان بیان کرد: طی دو هفته اخیر ۳۰۰ واحد منابع خونی به استان تهران ارسال کردیم اما برای بیماران همدانی مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به نیاز همیشگی بیماران تالاسمی و سرطانی به خون، اعلام کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی برخی از بیماران تالاسمی برای اطمینان خاطر از نبود مشکل در ایام تعطیلات به انتقال خون مراجعه خواهند کرد که اهداکنندگان در این روزهای پایانی سال می توانند ما را همراهی کنند.
محمدی تأکید کرد: اهداکنندگان به هیچ عنوان نگران کروناویروس نباشند چرا که تمام تجهیزات و امکانات انتقال خون هر دو ساعت ضدعفونی می شود و مشکلی برای اهدا کنندگان پیش نخواهد آمد.
وی در پایان یادآور شد: انتقال خون به جز در روز عید نوروز، در سایر ایام تعطیلات نوروزی به صورت صبح و عصر باز است تا نیاز بیمارستان ها را تأمین کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن