Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مردم همکاری نکنند تا تیرماه درگیر کرونا هستیم

مردم همکاری نکنند تا تیرماه درگیر کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: مردم در خانه بمانند و کرونا را جدی بگیرند و بدانند به هیچ عنوان این اتفاق شوخی نیست، اگر مردم کمک نکنند تا پایان تیرماه درگیر این بحران خواهیم بود ولی اگر همکاری کنند می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش "همدان‌نیوز"،  دکتر رشید حیدری‌مقدم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نزدیک ۱۵۵ کشور دنیا به این بلای خودساخته بشر یعنی ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اظهار کرد: در حال حاضر در سراسر ایران اسلامی ۱۴ هزار مبتلا و بیش از ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز ۱۲۴ نفر در همدان مبتلا شدند افزود: از این تعداد ۶۵ نفر بهبودی کامل پیدا کردند و در منازل خود قرنطینه و ۵۱ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: ۲۱ مورد ابتلا در اسدآباد، هفت مورد در بهار، سه مورد درتویسرکان، یک مورد در رزن، ۶ مورد در فامنین، هشت مورد در کبودراهنگ، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۹ نفر در ملایر و در همدان ۳۴ نفر گزارش شده است.

وی با تأکید بر اینکه این اتفاق که در دنیا رخ داده یک جنگ تمام‌عیار است ادامه داد: ماهیت جنگ‌ها این است که باید با ابزار خودش باید به جنگ خودش برویم و نیاز است که با تدبیر، هوشمندی، درایت، عقلانیت، سعه صدر و عالمانه با آن برخورد کرد چراکه هر برخورد هیجانی و احساسی و رفتار غیرمعمول و عدم توجه به معیارهای علمی می‌تواند چالش جدی برای ما ایجاد کند.

دکتر حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه ما باید یاد بگیریم تاریخ را تکرار نکنیم و اگر یاد نگیریم چین چه کار کرده است دچار مشکل می شویم خاطرنشان کرد: چین با کمپین «در خانه بمانیم» موفق شد بر این بحران فائق آید.

وی با بیان اینکه اگر وزارت بهداشت تمام وظایف خود را به درستی و کامل انجام دهد ۲۵ درصد سلامت جامعه را تضمین می‌کند و ۷۵ درصد به جامعه بازمی‌گردد گفت: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که مردم به این بیماری مبتلا نشوند و پس از آن تلاش کنیم افراد مبتلا شده را درمان کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ما از رسانه‌ها تقاضای کمک داریم اظهار کرد: تمام افراد جامعه نسبت به این اتفاق مسؤول هستند و این مسؤولیت اجتماعی ما را در قبال تاریخ و آینده کشور مسؤول هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمق نفوذ رسانه تا دورترین روستا می‌رود و هر اتفاق خوب یا بدی اگر نادرست باشد، اثر سوء بر جامعه خواهد گذاشت اظهار کرد: تاریخ بشر همواره بیماری‌های مختلف به خود دیده است و امروز با ابزارهای در دست و تلاش‌ها این بیماری نیز مهار خواهد شد.

دکتر حیدری‌مقدم با تأکید بر اینکه تلاش ما کوتاه کردن ماندگاری این ویروس در کشور است افزود: تقاضای ما این است که رسانه‌ها آنچه در ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح می‌شود، به خوبی منعکس کنند.

وی با بیان اینکه در موج دوم  ایجاد بحران کرونا بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران ما بیمارستانی‌ها هستند تصریح کرد: به عبارتی دیگر کادر بیمارستانی و افراد درگیر با این بیماری‌ افرادی هستند که بیشترین میزان ابتلا را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه همکاران ما از زندگی خود و خانواده خود مایه می‌گذارند ادامه داد: درخواست ما از رسانه‌ها انعکاس خدمات صادقانه کادر درمانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ تخت فعال در داخل استان داریم خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار نیروی بسیجی را در کل استان آموزش دادیم که در این حوزه یاری‌گر ما باشند.

دکتر حیدری‌مقدم با بیان اینکه ۸ هزار تخت قرنطینه مازاد بر تخت بیمارستانی مازاد بر تخت‌های بیمارستانی آماده شده است گفت: ۲۳ مرکز ۱۶ ساعته که از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب بیماران را مدیریت کنند.

وی اظهار کرد: سامانه سلامت آنلاین نیز در دسترس قرار دارد که همه اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و ۶۰ خط ۳۱۴۳ است که از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب به مردم اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اقدامی که در استان انجام شد و امروز سراسر کشور نیز به آن روی آورده است افزود: خط مقدم مبارزه با کرونا از بیمارستان‌ها به خانه بهداشت منتقل شد که باعث شد ۹۵ درصد ورودی بیمارستان را کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه از خیرین استان بسیار قدردانی می‌کنیم تصریح کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم که در این شرایط نیز به کمک ما بیایند تا از ظرفیت خیرین بیشتر استفاده کنیم.

دکتر حیدری‌مقدم خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت فردی، مصرف مایعات، خواب کافی و  مدیریت استرس در کنترل بیماری نقش دارد.

وی گفت: مردم در خانه بمانند و این بیماری را جدی بگیرند و بدانند به هیچ عنوان این اتفاق شوخی نیست و اگر مردم کمک نکنند تا پایان تیرماه درگیر این بحران خواهیم بود ولی اگر به ما کمک کنند می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: اعتماد به نفس، امنیت روانی و  ایجاد امید در جامعه می‌تواند ما را کمک کند و افرادی که یأس‌پراکنی می‌کنند مطمئناً به ما کمک نخواهند کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن