Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت روزانه 200 تماس با اورژانس اجتماعی همدان

ثبت روزانه 200 تماس با اورژانس اجتماعی همدان

مدیر کل بهزیستی استان همدان از ثبت روزانه بیش از۲۰۰ تماس تلفنی با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) درپی ارسال پیامک وزارت بهداشت و درمان به‌منظور گزارش موارد همسر و کودک آزاری ازسوی هم‌وطنان با این شماره خبرداد.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند با اشاره به ارسال پیامکی از سوی وزارت بهداشت و درمان مبنی تماس هم‌وطنان در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک و همسر آزاری در ایام قرنطینه خانگی به دلیل عدم شیوع کرونا ویروس، برای دریافت خدمات اجتماعی_روانی به صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی) تماس گیرند، بیان کرد: این پیامک ۵ روز گذشته به هم‌وطنان ارسال شد که از آن زمان تاکنون روزانه حدود ۲۰۰ تماس با خط ۱۲۳ در سامانه ثبت شده است؛ لازم به ذکر است از بین این تماس‌ها، ۱۰ درصد نامرتبط با خط، ۷۰ درصد بیان انواع مشکلات روانشناختی و تنها ۲۰ درصد مرتبط با خشونت خانگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر تماس‌های مرتبط با خط ۱۲۳، دررابطه با همسرآزاری بوده است، مطرح کرد: عمده تماس‌های صورت گرفته در رابطه با همسرآزاری به بانوان مربوط می‌شود.

الوند ادامه داد: بدون شک تماس با این خط نسبت به ماه‌های گذشته و حتی مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش داشته است است و این موضوع نشان دهنده معرفی این سامانه و شناسایی بهتر منابع جلب حمایت اجتماعی از سوی مردم بوده است./ همدان آنلاین

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن