Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بیش از 80 درصد مبتلایان به کرونا در همدان سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند

بیش از 80 درصد مبتلایان به کرونا در همدان سالمند یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: با تدوین راهکارها و دستورالعمل های متناسب با حوزه های کاری متنوع و رصد و نظارت ضوابط اجرایی این دستورالعمل ها شرایط حاکم بر مراکز تحت نظارت تاکنون مطلوب ارزیابی و با مشکل حادی مواجه نشده ایم.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا الوند در کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماریهای واگیردار این اداره کل افزود : علیرغم لغو پذیرش بیماران جدید در مراکز متأسفانه از سوی مراجع نظارتی مراکز مجبور به پذیرش موارد جدید می شوند و این اتفاق می تواند به انتقال بیماری به مراکز و آلودگی مراکز بیانجامد .

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح ، همکاری و هماهنگی دستگاه ها و مردم بحران شیوع کرونا ویروس قابل کنترل است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت : بیش از 80 درصد کرونا ویروس‌های مثبت استان دارای بیماری زمینه ای و سن بالا هستند.

بطحائی افزود: هرچند اقدامات و کارهای خوبی در زمینه پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ویروس انجام شده است ، اما بصورت قاطع نمی توان گفت که بیماری کنترل شده است لذا ضروری است تمامی پروتکل های بهداشتی و ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی بصورت جدی دنبال شود.

بطحائی خاطر نشان کرد : با توجه به وضعیت مراکز تحت نظارت بهزیستی ، تراکم بالای مددجویان و شرایط خاص این مددجویان ، اجرای پروتکل های بهداشتی با حساسیت بیشتر و سخت گیرانه تر ضروری است .

رئیس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیردار در دانشگاه علوم پزشکی گفت : آموزش ، آگاهسازی و افزایش اطلاعات عموم مردم و اطلاعات تخصصی پرسنل و کارکنان مراکز درمانی و اقامتی تراکمی مددجویان ، رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و در دسترس بودن وسایل بهداشتی از جمله مواردی است که می تواند به کنترل سرایت بیماری کمک می کند .

بطحائی افزود: ضمن رعایت تمامی مقررات سختگیرانه در مراکز فعال ، می بایست آمادگی کاملی برای بازگشائی مراکز روزانه که با تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا تعطیل شده اند وجود داشته باشد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن