Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی مراقب آنفولانزا باشید

مراقب آنفولانزا باشید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: روش‌های پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مشابه ویروس کرونا است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر منوچهر کرمی اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا همانند ویروس کرونا، شستشوی مکرر دست‌ها، اجتناب از دست زدن به صورت، استفاده از ماسک، خودداری از تجمع، رعایت فاصله فیزیکی و وجود گردش هوا توصیه می‌شود.
وی با بیان اینکه افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا پیش‌بینی نمی‌شود اظهار داشت: نگران همزمانی ابتلا به آنفلوآنزا و ویروس کرونا هستیم چراکه در این صورت با افزایش تعداد بیماران، نیاز بیشتری به تخت‌های بیمارستانی ایجاد می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه ادامه داد: البته برای این وضعیت هم با توجه به شرایط آن زمان تصمیم گیری‌هایی از قبل صورت گرفته است و آمادگی لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای رویارویی با بیماری مهیا می شود.
دکتر کرمی تاکید کرد: در صورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم مطمئن هستیم شرایط پیچیده‌ای پیش رو نخواهیم داشت.
وی بیان کرد: قیمت واکسن آنفلوآنزا ۱۵۰ هزار تومان است که این واکسن توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و در صورت عرضه واکسن، این موضوع از طریق روابط عمومی معاونت غذا و دارو اطلاع رسانی می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه  افزود: دسترسی به واکسین آنفلوآنزا محدود است بنابراین تزریق این واکسن به گروه های در معرض خطر و پُرخطر نظیر ساالمندان، کودکان، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای، زنان باردار و کارکنان بهداشت و درمانی توصیه می‌شود.
دکتر کرمی ادامه داد: در صورتی که بخش خصوصی واردات قابل توجهی داشته باشد تزریق این واکسن به همه گروه‌های سنی توصیه می‌شود اما در شرایط فعلی باید همانند سال‌های گذشته تنها گروه‌های در معرض خطر واکسن تزریق کنند.
وی گفت: علائم بیماری سرما خودرگی آب ریزش بینی، گرفتگی بینی و قرمزی چشم است و افراد براحتی آن را تشخیص می دهند اما ویژگی آنفلوآنزا شروع ناگهانی است و فرد به یکباره احساس بیماری می‌کند و این احساس با تب ناگهانی و درد شدید عضلات بدن همراه است.
معاون بهداشتی دانشگاه توصیه کرد: افراد دارای علائم سرما خوردگی در منزل استراحت کنند و در صورت شدت گرفتن و همراه شدن آن با تنگی نفس، بیماران به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند.
دکتر کرمی اضافه کرد: توصیه‌های پزشکی درباره آنفلوآنزا همانند سرماخودرگی است و در صورت شروع ناگهانی فرد بیمار باید به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کند و در صورت نیاز، به بیمارستان ارجاع داده شود و نحوه مراقبت همان‌هایی است که در سیستم شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها داریم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن