Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بهره‌برداری از مرکز جامع درمان اعتیاد در همدان

بهره‌برداری از مرکز جامع درمان اعتیاد در همدان

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان گفت: ‌نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در این استان آماده بهره‌برداری است و دهه اول آبان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، شجاع احسانی افزود: این مراکز در سراسر کشور با هدف تداوم درمان و مقابله با برگشت به اعتیاد به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.
وی مهمترین کار این نوع مراکز را سم زدایی، بازتوانی، مراقبت،حرفه آموزی و اشتغال عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی خدمات در این مرکز تا یکسال با یارانه دولتی برای ۴۰ نفر پیش بینی شده است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه بر اساس این طرح با دوره درمان یکساله، به صورت چهار ماه اقامت شبانه‌روزی و هشت ماه به صورت سرپایی خواهدبود، ادامه داد: مصرف کنندگان موادمخدر و معتادان متجاهر در مدت چهارماه، بدون ارتباط با بیرون و فقط ملاقات خانواده در شرایط خاص، نگه‌داری می‌شوند.
احسانی خاطرنشان کرد: این مرکز مجهز به پزشک، مددکار و روانشناس است که در طول چهارماه به درمان، سم‌زدایی و روان‌کاوی معتادان می‌پردازند.
وی اظهار داشت: این افراد از ماه پنجم تا یکسال در ارتباط با مرکز، هفته ای ۲ تا سه جلسه در زمینه‌های  مختلف بازتوانی و درمان تحت نظارت قرار می‌گیرند.
احسانی عنوان کرد: اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشتند با کمک مددکار به شغل قبلی خود ادامه می‌دهند و در غیر این صورت با مهارت‌آموزی، اعطای مدرک فنی‌وحرفه‌ای، تسهیلات اشتغالزایی و حمایت‌های خاص در مراکز، به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: این مرکز با همکاری بخش غیردولتی و با هدف گسترش کار و حمایت تعداد بیشتری از معتادان، از ۱۳ آبان به طور رسمی افتتاح می‌شود.
احسانی، حمایت شغلی، خانواده و تغییر نگرش خانواده نسبت به معتاد بهبود یافته را از راه‌های موثر در کاهش بازگشت به اعتیاد در این افراد دانست و از توجه دولت به توانمندسازی و بازتوانی معتادان جامعه قدردانی کرد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن