Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کرونا در همدان به اوج خود رسید

کرونا در همدان به اوج خود رسید

معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: روند ابتلا به كرونا در استان همدان همچنان صعودي و اوضاع وخيم است به همين دليل محدوديت‌هاي جديدي در استان تعيين شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دكتر منوچهر كرمي اظهار داشت: از شهريورماه تاكنون روند ابتلا به بيماري كرونا در استان صعودي است و روزانه تعدادي از بيماران بر اثر شدت بيماري جان خود را از دست مي دهند.
وي با بيان اينكه در طول 24 ساعت گذشته تعداد موارد مثبت و جديد ابتلا به كرونا در استان به بيش از 90 نفر رسيده است، عنوان كرد: ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي از سوي مردم كاهش يافته است.
معاون بهداشتي دانشگاه با تاكيد بر اينكه شرايط عادي نيست و در بحران كرونا به سر مي بريم، افزود: اگر روند صعودي مبتلايان ادامه يابد بدون شك با كمبود تجهيزات بيمارستاني و درماني مواجه مي‌شويم.
دکتر كرمي با اشاره به اينكه يكي از عوامل اصلي افزايش آمار كرونا در استان مربوط به برگزاري دورهمي‌هاي خانوادگي است، اظهار داشت: رفتن به مسافرت، مراكز خريد، آرايشگاه و حضور در تجمع ها خطر ابتلا به كرونا را تشديد مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه وضعيت تمام شهرستان هاي استان قرمز است و هيچ نقطه سفيدي وجود ندارد، تصريح كرد: اوضاع اين بيماري در شهرستان هاي نهاوند، رزن و تويسركان وخيم تر از ساير نقاط است.
معاون بهداشتي دانشگاه  با بيان اينكه ويروس كرونا از طريق عطسه، سرفه و حتي صحبت كردن در فاصله نزديك به ديگران منتقل مي شود، گفت: حفظ فاصله يك و نيم متري از ديگران، شست و شوي مرتب دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسك براي پيشگيري از اين بيماري ضروري است.
دکتر كرمي با اشاره به اينكه بيماران مبتلا به كرونا و داراي علامت با مشاهده اولين علائم بيماري كه معمولا تب و لرز است، به مراكز غربالگري 16 ساعته مراجعه كنند، اظهار داشت: در اين مراكز بيماران ويزيت مي شوند و در صورت نياز از آن ها تست كرونا گرفته مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه همه بيماران نياز به تست كرونا ندارند، گفت: نتيجه تست كرونا در برخي بيماران منفي كاذب است و همين امر سبب مي شود آن ها با خيالي آسوده در اماكن عمومي و جمع هاي خانوادگي حاضر شوند. همه بيماران داراي علائم سرماخوردگي و مشكوك به كرونا حتي اگر نتيجه تستشان هم منفي باشد بايد خود را تا 14 روز قرنطينه كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با بيان اينكه برخي بيماران مبتلا به كرونا در ظاهر سالم و كاملا بدون علامت هستند، گفت: همين بيماران به عنوان ناقل مي توانند افراد زيادي را آلوده كنند.
دکتر كرمي تصريح كرد: روزانه بيش از 400 نفر با علائم تنفسي و مشكوك به كرونا به بيمارستان هاي استان مراجعه ميكنند كه تعدادي از آن ها نياز به بستري دارند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن