Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ۱۱۰ مهدکودک در همدان فعال هستند

۱۱۰ مهدکودک در همدان فعال هستند

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فعالیت۶۳ درصد از مهدهای کودک‌ این استان را متوقف کرده است گفت: ‌در حال حاضر از مجموع ۳۰۰ مهدکودک ۱۱۰ مهد فعال است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، زهره بختیاری افزود: با تعطیلی ۶۳ درصد از مهدهای کودک‌ استان همدان یک هزار نفر از کارکنان بیکار شدند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ مهد کودک با رعایت نکات بهداشتی در استان فعال هستند که البته با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.
بختیاری با بیان اینکه مهدهای کودک از ۲۴ خردادماه، پیرو مصوبه ۱۷ خردادماه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری مجدد بازگشایی شد، افزود: براساس دستورالعمل ۱۲ بندی سازمان بهزیستی مقرر شد در نقاط سفید و زرد مهدهای کودک‌ با ۵۰ درصد ظرفیت و در مناطق قرمز با یک سوم ظرفیت فعال باشد.
سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان یادآور شد: محدودیت‌های ایجاد شده در استان‌های وضعیت قرمز مانند همدان، با اولویت مادران شاغل، تابع مقطع سنی کودک بوده که ظرفیت مجاز پذیرش شیرخوار تعداد یک سوم، کودک نوپا ۲ تا سه سال و سه تا ۶ سال نصف تعداد قبل است.
بختیاری با تاکید بر رعایت تمامی موارد پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کامل مهدکودک و تجهیزات قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک مانند تاب و سرسره، اضافه کرد: پرسنل مهدکودک با تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی‌کننده تجهیزات بهداشتی بر شستشوی صحیح دست کودکان نظارت دارند.
وی از اولیا خواست در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا موضوع را به مهد اطلاع رسانی کنند و مهدکودک نیز از پذیرش نکردن کودک در زمانی که اقوام درجه یک کودک در دوران قرنطینه به سر می برند را در دستور کار دارد.
سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی استان همدان، یکی از مشکلات اساسی مهدهای کودک‌ را در حوزه اقتصادی، استیجاری بودن ملک آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: مکان حدود ۹۰ درصد این مهدها استیجاری و در شرایط فعلی پرداخت اجاره برای آن‌ها بسیار دشوار است و تعویق نام‌نویسی در مهرماه و نبود درآمد چرخه‌ای نامطلوب ایجاد کرده که باعث ضرر و زیان در همه ارکان می‌شود.
بختیاری در خصوص دریافت تسهیلات در سامانه مشاغل آسیب دیده اظهار داشت: با توجه به اینکه گرفتن تسهیلات متاثر از وضعیت بیمه‌ای و منوط به جذب نیروی کار بیشتر است، به دلیل نبودن بیمه کامل مهدها، تسهیلات کامل دریافت نکردند و بحث تسهیلات جوابگو نبوده است.
وی یادآور شد: مهدکودک تنها و استانداردترین نهاد اجتماعی است که بعد از نهاد خانواده، کودکان را برای زندگی آماده می‌کند.
بختیاری اظهارداشت: مشکل ما این است که عده ای مهد کودک را مانند بنگاه اقتصادی می‌بینند نه یک نهاد اجتماعی زیرا پایه‌های شخصیت در ۶ سال نخست زندگی شکل می‌گیرد که مهم‌ترین سال‌های زندگی فرد است./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن