Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کلاهبرداری از افراد با حک اینستاگرام

کلاهبرداری از افراد با حک اینستاگرام

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کلاهبرداری از افراد با روش حک اینستاگرام و ارسال درخواست کمک به «فالورها» (دنبال کننده) افزایش داشته است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد بیان کرد: یک هفته گذشته چندین پرونده در زمینه کلاهبرداری از شهروندان در پلیس فتا همدان تشکیل شد که بررسی ها گویای استفاده از شیوه حک اینستاگرام و ارسال پیام کمک مالی است.
وی توضیح داد: در این شیوه فرد متخلف اقدام به حک شبکه اجتماعی از جمله تلگرام یا اینستاگرام فرد کرده سپس اقدام به ارسال پیام هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره حساب برای واریز می کند.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: فالورها پس از دریافت پیام با این تفکر که از سوی دوستشان ارسال شده اقدام به واریز وجه درخواستی به شماره حساب اعلامی می کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد مثال زد: در پرونده ای که به تازگی در پلیس فتا تشکیل شد فرد کلاهبردار پیامکی با این مضمون «در سانحه رانندگی دچار خسارت شده و هم اینک در تعمیرگاه حضور و نیاز فوری به پول دارم» برای فالورهای اینستاگرامی کرده و از کاربران درخواست واریز وجه کرده است.
وی از شهروندان خواست در صورت دریافت چنین پیامک هایی پیش از واریز وجه با مخاطب به صورت تلفنی تماس برقرار کرده و صحت این موضوع را جویا شوند و پس از اطمینان، وجه درخواستی را واریز کنند.
رییس پلیس فتا همدان بیان کرد: فعالان در شبکه های اجتماعی برای پیگیری از حک شدن، رمز تایید ۲ مرحله ای احراز هویت را فعال کنند و در صورت اطلاع از حک شدن شبکه اجتماعی خود اقدام به اطلاع رسانی موضوع به دوستان و آشنایان و جلوگیری از کلاهبرداری افراد سودجو از این طریق شوند.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: علاوه بر در جریان گذاشتن دوستان و آشنایان با هدف جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران، باید مراتب در کمترین زمان به پلیس فتا گزارش شود تا اقدام لازم برای شناسایی متخلفان و دستگیری آنها صورت گیرد./ پلیس فتا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن