Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن در همدان

ظرفیت تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن در همدان

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: روزانه ۱۵ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق می شود که امکانات لازم برای افزایش این رقم به ۳۰ هزار دُز نیز فراهم شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، دکتر رشید حیدری‌مقدم در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: برای این منظور ۴۲ مرکز واکسیناسیون در استان همدان ایجاد و راه اندازی شده که هر یک از این مراکز ظرفیت تزریق روزانه ۷۰۰ دُز واکسن را دارند.

وی اظهار داشت: با تحویل محموله های جدید واکسن کرونا، میزان تزریق واکسن در استان از هفته آینده به ۳۰ هزار دُز در روز افزایش داده می شود که با تداوم این روند و توجه جدی مردم به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، شرایط سخت ناشی از پیک پنجم همه گیری ویروس را پشت سر خواهیم گذاشت.

رییس دانشگاه گفت: ۹۵.۲ درصد از جمعیت بالای ۶۰ سال استان همدان علیه کرونا واکسینه شده اند که همین امر موجب کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر ناشی از کرونا طی روزهای اخیر شده است.

وی افزود: آمار فوتی های کرونا طی پیک چهارم همه گیری در استان همدان روزانه به ۳۲ نفر هم رسید که این آمار در جریان پیک پنجم همه گیری با توجه به تسریع روند واکسیناسیون به ۳ تا ۱۶ نفر در روز کاهش یافت به نحوی که میانگین مرگ و میر استان در جریان این پیک ۱۲ نفر بود.

دکتر حیدری مقدم گفت: برای تزریق کامل واکسن کرونا(دُز اول و دوم) تمامی جمعیت بالای ۱۸ سال استان همدان به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن نیاز داریم که تا کنون حدود ۷۵۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده که شامل ۲۶۱ هزار و ۴۱۳ نفر به طور کامل(تزریق ۲ دُز) و ۴۸۸ هزار و ۸۴۹ نفر نیز دُز نخست است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن