Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 77 درصد همدانی‌ها ماسک می‌زنند

77 درصد همدانی‌ها ماسک می‌زنند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: بر اساس بازرسی های انجام شده از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب استان در یک هفته گذشته، ۷۷ درصد متصدیان و مراجعه کنندگان به این مراکز از ماسک استفاده می کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، لیدا رفعتی افزود: بر این اساس کمترین میزان استفاده از ماسک در مراکز ورزشی با ۴۷ درصد، پایانه مسافربری درون شهری با ۵۰ درصد، تالارهای پذیرایی با ۶۳ درصد و مهدکودک ها ۶۹ درصد است.
وی میانگین رعایت بهداشت فردی را نیز ۸۳ درصد عنوان کرد و گفت: تالارهای پذیرایی با ۶۳ درصد، جایگاه های سوخت و داروخانه ها با ۷۴ درصد و مهدکودک ها با ۷۵ درصد کمترین توجه را به بهداشت فردی داشتند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان در زمینه رعایت پروتکل فاصله گذاری نیز گفت: میانگین رعایت پروتکل فاصله گذاری فیزیکی ۷۱ درصد است که رعایت این مولفه طی یک هفته گذشته به طور نامحسوسی رو به افزایش بوده است.
رفعتی افزود: میزان رعایت این مولفه در پایانه مسافربری درون شهری ۵۰، مهدکودک ها ۵۶ و اماکن ورزشی ۵۸ درصد است همچنین در هتل و مراکز اقامتی، تالارهای پذیرایی، سوپرمارکت ها، رستوران ها، داروخانه، مطب و مراکز شماره گذاری، پلیس + ۱۰ ، بانک ها، آرامستان و پاساژ ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نوسان دارد.
وی بیان کرد: طی یک هفته چهار هزار و ۴۶۷ مورد بازرسی از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب این استان انجام شد که ۶۱۱ واحد به مرجع قضایی معرفی و ۳۱ واحد نیز پلمب شدند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن