Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی تزریق واکسن سالمندان ناتوان در منزل

تزریق واکسن سالمندان ناتوان در منزل

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: برخی سالمندان که شرایط مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون را ندارند، یک نفر از مراقبین این افراد باید به مرکز بهداشت شهرستان خود مراجعه کنند تا هماهنگی های لازم برای حضور تیم واکسیناسیون در منزل این افراد انجام شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، جلال الدین بطحایی اظهار کرد: سالمندانی که توانایی حضور در مراکز تجمیعی واکسن را داشته باشند و فاصله زمانی دز دوم آنها بیش از چهارماه باشد، می توانند با داشتن کارت ملی و کارت واکسن قبلی خود در مراکز تجمیعی واکسن نسبت به دریافت دز سوم اقدام کنند.

وی همچنین از مراجعه حضوری افراد برای تزریق دز اول خبر داد و گفت: این روند کند است که امیدواریم با همکاری مردم روند واکسیناسیون برای دز اولی ها سریع تر انجام شود.

رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه ادامه داد: انجام واکسیناسیون عمومی از ماه های گذشته آغاز شده و تاثیر واکسیناسیون در حال حاضر در جامعه مشخص است و شاهد روند کاهشی مبتلایان به کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به تنهایی برای روند کاهشی کافی نیست، تصریح کرد: شهروندان همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و علاوه بر واکسیناسیون از تجمعات و دورهمی های خانوادگی خودداری کنند و این روند را تا پایان اپیدمی مد نظر داشته باشند.

بطحایی با اشاره به اینکه ۲۲۰ هزار همدانی به دلایل مختلفی موفق به واکسیناسیون نشده اند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلایل مختلفی تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند که به صورت روند افزایشی اما کند در حال تزریق هستند و روزانه به مراکز تجمیعی واکسن مراجعه می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن