Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در استان همدان

توزیع ۶۰۰ هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در استان همدان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: همزمان با هفته منابع‌طبیعی و روز درختکاری ۶۰۰ هزار اصله نهال که در نهالستان قدس تولید شده، در سطح استان همدان توزیع می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، جواد زنگنه اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۰ هزار نهال گلدانی و ۳۰۰ هزار نهال صنوبر در نهالستان قدس ملایر به عنوان تنها نهالستان استان همدان، تولید و همزمان با هفته درختکاری توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهالستان قدس ملایر ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال را در سال دارد، افزود: این نهالستان پس از پیروزی انقلاب در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار ایجاد شد و سالانه با تولید یک میلیون اصله نهال، کل نیاز استان و حتی استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر شعار امسال هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را «درخت برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز و ایران قوی» عنوان و بیان کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از ۱۵ اسفند همزمان با روز درختکاری آغاز و تا ۲۲ اسفند مصادف با بزرگداشت روز شهدا و تاسیس بنیاد شهید ادامه دارد.

زنگنه نهال‌کاری در پایگاه هلال احمر گردنه زاغه، نهال‌کاری در اردوگاه فجر ملایر، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه، اجرای نهال‌کاری در مجموعه جاده سلامت روبروی تپه پدافند با مشارکت شهرداری و با حضور مسئولان و مشارکت مردم را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری روستای پیرخداوردی در حوزه بابارئیس با اعتبار ۶ میلیارد ریال آغاز و پروژه‌های آبخیزداری در روستاهای عشاق و دره چنار با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰ مترمکعب افتتاح می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: به منظور آغاز پویش مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در کشور و گرامیداشت هشت هزار شهید والامقام استان همدان، با مشارکت شهرداری، همیاران طبیعت و سایر نهادها و ارگان‌ها، هشت هزار اصله نهال در سطح ۶۰ هکتار به یاد هشت هزار شهید استان همدان در جنگل ازندریان کاشته می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه همزمان با کاشت هشت هزار نهال، از پویش مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در این شهرستان نیز رونمایی می‌شود؛ افزود: در حاشیه این آئین ۲ خیابان در شهر ازندریان و روستای عشاق به نام جنگلبان نامگذاری می‌شود.

وی همچنین مراسم درختکاری بام ملایر، شرکت در مراسم پیاده‌روی به یاد یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام شهرستان ملایر از میدان دکتر بابک تا میدان دانشگاه آزاد اسلامی و همزمان کاشت درخت را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: ملایر به عنوان پایلوت تولید نهال، در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیشگام است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن