Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در همدان کاشته می‌شود

3 میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در همدان کاشته می‌شود

در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی 4 سال در سطح کشور سهم استان از این میزان 3 میلیون و ۲۰۰ هزار نهال بود که به 3‌میلیون و ۵۰۰ هزار نهال افزایش یافت.

به گزارش "همدان نیوز"، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: امسال با وجود برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح، اما میزان نهال و نهاده کافی نیست زیرا بسیاری از نهالستان‌ها با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند.

اسفندیار خزایی اضافه کرد: نهالستان‌های تحت پوشش منابع طبیعی همدان در بهترین حالت سالانه بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ هزار نهال تولید می‌کنند که با سهم 3 میلیون و ۵۰۰ هزار نهال پیش‌بینی شده فاصله زیاد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: هفته منابع طبیعی امسال ۳۸۴‌هزار نهال توزیع می‌شود که برای افزایش تولید نهال، وارد انعقاد تفاهم‌نامه با کارخانجات برای تولید نهال شدیم.

خزایی ادامه داد: کمیته علمی متشکل از دانشگاهیان و مرکز تحقیقات در حال بررسی این است که چه گونه‌ای با کمترین نیاز به آب در چه محلی کشت شود تشکیل شده‌است تا با کمترین نیاز به آب به عدد پیش‌بینی شده دست یابیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان تأکید کرد: برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول 4 سال اعتباری درنظر گرفته نشده‌است، بنابراین باید از نهادهای مردمی برای اجرای این طرح کمک گرفت حتی این نهادها برای پیشبرد کار می‌توانند ایده بدهند.

خزایی بیان کرد: گونه‌هایی نظیر بنه، پسته رشید، بلوط، زالزالک، سماق، توت و سنجد قابلیت کاشت در اراضی جنگلی استان همدان را دارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن