Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی پیشرفت ۹۰ درصدی جمع‌آوری فاضلاب از رودخانه «دره‌مرادبیگ» همدان

پیشرفت ۹۰ درصدی جمع‌آوری فاضلاب از رودخانه «دره‌مرادبیگ» همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر ضرورت جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های شهر، گفت: پروژه جمع‌آوری فاضلاب از رودخانه مرادبیگ دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش "همدان نیوز"، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه جمع‌آوری و جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های شهر همدان یکی از اقدامات در دست انجام و مورد تأکید شرکت آب و فاضلاب استان است، افزود: در همین راستا جداسازی فاضلاب از رودخانه دره مرادبیگ در دستور کار قرار گرفت که با تلاش همکاران ما تاکنون ۹۰ درصد از پروژه انجام و ۱۰ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است.

وی افزود: طرح جمع آوری فاضلاب رودخانه دره مراد بیگ در فاز دوم در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست اجرای این طرح، جمع آوری فاضلاب محله تخته سنگ دره مردادبیگ که سال گذشته به اتمام رسیده و مرحله بعد جمع آوری فاضلاب مناطق باقی مانده از فاز نخست بوده که دارای ۹۰ درصد پیشرفت در دو طرف رودخانه سرمنشاً از گورستان روستا تا سربند جاده دره مرادبیگ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه این پروژه در دو سوی رودخانه مذکور به طول دو کیلومتر با اعتباری افزون‌بر ۵.۶ میلیارد تومان اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون با اجرای ۱۰۰۰ متر لوله ۲۵۰ میلی‌متر در سمت چپ رودخانه و ۱۰۰۰ متر لوله ۲۵۰ میلی‌متر در سمت راست رودخانه و احداث ۵۰ آدم‌رو و نصب ۷۵ فقره انشعاب، پروژه جمع آوری فاضلاب از رودخانه مرادبیگ دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای پاکسازی رودخانه‌ها و بهره‌وری از فاضلاب جمع‌آوری شده انجام می‌شود، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده جداسازی فاضلاب از رودخانه‌های موجود در سایر نقاط شهر همدان نیز متناسب با تخصیص دریافتی عمل خواهد شد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن