Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی کلنگ‌زنی شهر جدید «اکباتانا» به زودی/خبرهای خوبی در راه است

کلنگ‌زنی شهر جدید «اکباتانا» به زودی/خبرهای خوبی در راه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های مسکن ملی در همدان وضعیت خوب و قابل قبولی دارند، گفت: عملیات اجرایی شهر جدید اکباتان به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، مجید صالحی‌امیر با اشاره به بازیدی که از پروژه‌های مسکن ملی شهر همدان داشت، اظهار کرد: پروژه‌های مسکن ملی شهر همدان وضع مطلوبی دارد به‌طوریکه پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در مراحل پایانی کار است و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محوطه‌سازی پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در حال انجام است، تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان مجری این پروژه سعی دارد تا هفته دولت این پروژه را به افتتاح برساند.

صالحی‌امیر با اشاره به پیشرفت ۴۴ درصدی پروژه ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی، افزود: این پروژه نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و اسکلت‌بندی این طرح رو به پایان بوده و دیوارچینی‌ آغاز شده است که با تلاش شبانه‌روزی پیشرفت خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته پروژه ۶۰۰ واحدی در کنار پروژه ۶۹۰ واحدی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: پروژه ۶۰۰ واحدی دو، سه ماه پیش تعریف شده که با توجه به این مدت عملیات آماده سازی و گودبرداری انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه پروژه ۱۰۴ واحدی شهرک مدنی ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: پیمانکار پروژه قول داده که تا آذرماه ۸۰ واحد را آماده بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه در پروژه ۴۸۰ واحدی فرهنگیان نیز فونداسیون چند بلوک زده شده و به سقف دوم رسیده است، یادآور شد: ستاد اجرایی قول دادند از منابع داخلی خود کمک کنند تا پایان پاییز اسکلت کل مجموعه به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه فصل کاری همدان تا پایان پاییز است درخواست داده‌ایم شیف‌های کاری را افزایش دهند.

وی درباره پروژه ۱۱ هزار واحدی کوی پرواز نیز خاطرنشان کرد: این پروژه یک ماه است آغاز به کار شده و تاکنون برای ۳۰۰۰ متقاضی تخصیص داده شده و پنج، شش بلوک گودبرداری و پی‌سازی شده است و سرعت خوبی دارد.

صالحی‌امیر با بیان اینکه سرعت پروژه کوی پرواز بسیار مطلوب است، ادامه داد: استاندار شخصاً پیگیر تخصیص تسهیلات است و در صورتی‌که تسهیلات اختصاص یابد، برای ۱۱ هزار نفر پروژه تخصیص می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای مابقی متقاضیان نیز در حال تأمین زمین هستیم، خاطرنشان کرد: در حال رایزنی برای تملک اراضی هستیم و ظرف یک ماه آینده خبرهای خوبی برای متقاضیان مسکن ملی در همدان داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان درباره آغاز عملیات اجرایی شهر جدید اکباتانا نیز مطرح کرد: با شرکت مهندسی شهرهای جدید مذاکراتی داشتیم تا سرعت کار را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر جدید اکباتانا انجام شده است، افزود: اصلاحات طرح تفصیلی این شهر انجام شده و به‌زودی شاهد کلنگ زنی رسمی این شهر خواهیم بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن