Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی ثبت ۸۵ مورد فرزندخواندگی و امین موقت در همدان

ثبت ۸۵ مورد فرزندخواندگی و امین موقت در همدان

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با اشاره به وجود ۱۴ مرکز فعال شبه‌خانواده در استان گفت: طی سال گذشته و امسال ۸۵ مورد فرزندخواندگی و امین موقت داشتیم.

به گزارش "همدان نیوز"، علیرضا سمائی سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بحث چندقلوها، بهزیستی در حمایت از این خانواده ها وارد شده به طوریکه در حال حاضر ۷۳۷ خانواده دارای فرزند دوقلو، ۷۹ خانواده دارای فرزند سه قلو و سه خانواده دارای فرزند چهار قلو تحت پوشش هستند، حمایت های مستمر، توانمندسازی، کمک هزینه مسکن و درمانی از آنها صورت می گیرد و سرپرست خانوار از وام های اشتغال بهره مند می شود و تا سن شش سالگی برنامه های حمایتی برنامه ریزی شده است و انجام می گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در بحث اورژانس اجتماعی بیان کرد: در خط ۱۲۳ و فوریت‌های اجتماعی کار مداخله انجام می‌گیرد؛ در سال جاری اولویت های بهزیستی کودک آزاری، همسرآزاری و اقدام و افکار خودکشی بوده به طوریکه در زمینه کودک آزاری ۹۹ تماس شامل ۲۷ درصد، همسرآزاری ۹۷ مورد شامل ۲۶ درصد و افکار خودکشی ۷۲ مورد شامل ۲۰ درصد تماس ها را داشته ایم و بقیه موارد از قبیل خشنونت های خانگی، سالمندآزاری، فرار و اختلافات خانوادگی بوده است.

سمائی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود ۱۴ مرکز فعال شبه‌خانواده در استان مطرح کرد: از این تعداد، ۱۳ مرکز توسط مؤسسات خیریه و یک مرکز شیرخوارگاه به صورت دولتی اداره می شود. ۱۶۵ کودک و نوجوان فاقد سرپرست مؤثر در این مراکز اقامت دارند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال ۸۵ مورد فرزندخواندگی و امین موقت داشتیم، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید بهزیستی خانواده‌محور بودن است و تلاشی در حال انجام است تا کودکان و نوجوانانی که در موقعیت بی سرپرستی هستند، بیشتر در خانواده ها پذیرش شوند که سازوکار نهایی آن در حال تدوین است و در ماه های آینده انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بحث واگذاری کودکان بیمار و یا دارای معلولیت در اولویت داریم تا تحت سرپرستی خانواده ها قرار گیرند به طوریکه پنج مورد واگذاری با شرایط سخت نظیر کودک اُتیسم، کودک دارای معلولیت ذهنی حاد و کودک دارای بیماری کلیوی داشتیم به طوریکه رویکرد این است که از مؤسسه‌محوری به سمت خانواده‌محوری برویم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن