Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اسامی محبوب همدانی ها برای نوزادان در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

اسامی محبوب همدانی ها برای نوزادان در سال ۱۴۰۲ مشخص شد

مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: اسامی ماهلین، رستا، فاطمه، نورا و زهرا برای دختران و اسامی امیرعلی، آیهان، علی، امیرحسین و محمدحسین برای پسران جز اسامی محبوب همدانیها برای نوزادانشان است.

به گزارش "همدان نیوز"، بابک بختیاری با اشاره به اینکه نرخ ولادت در کشور برابر ۱۲.۹ و در کل استان همدان برابر ۱۲.۴ است، اظهار کرد: نرخ خام تولدها در شهرستان‌های کبودراهنگ، همدان، رزن و ملایر بالاتر از نرخ خام ولادت در استان همدان است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های تویسرکان و اسدآباد کمترین میزان تولد در سال جاری را در بین شهرستان‌های همدان کسب کرده‌اند، از کاهش ۱۵.۳ و ۱۳.۸ درصدی تولد در این شهرستان‌ها سخن گفت.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: طی هفت ماهه سال جاری، ۶۸.۵ درصد ولادت‌ها مربوط به مناطق شهری و ۳۱.۵ درصد ولادت‌ها مربوط به مناطق روستایی بوده است.

بختیاری با بیان اینکه اسامی ماهلین، رستا، فاطمه، نورا و زهرا به ترتیب اسامی محبوب همدانی‌ها برای دختران طی سال ۱۴۰۲ بوده است، گفت: در هفت ماهه سال جاری، اسامی امیرعلی، آیهان، علی، امیرحسین و محمدحسین نیز به ترتیب بیشترین اسامی است که برای پسران در استان همدان انتخاب شده است.

این مسئول با اشاره به نرخ خام فوت‌های ثبت شده در استان همدان نیز گفت: میزان نرخ خام فوت‌های ثبت شده در کل کشور برابر ۵.۱ است که استان گیلان با ۷.۱ و استان همدان با ۶.۴ به ترتیب اولین و دومین استان‌ها در این زمینه هستند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن