Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی اهدای اعضای بدن یک شهروند همدانی به سه نفر زندگی بخشید

اهدای اعضای بدن یک شهروند همدانی به سه نفر زندگی بخشید

 

 

 

مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای اعضای بدن شادروان "کاظم نعمتی" شهروند همدانی ۵۵ ساله با رضایت خانواده آن مرحوم به سه بیمار نیازمند پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر ویدا سمیعی افزود: مرحوم نعمتی بر اثر سکته و خونریزی در بیمارستان بعثت بستری اما از چهار روز پیش دچار مرگ مغزی شده بود.

وی اضافه کرد: با تایید پنج جراح متخصص و دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مرگز مغزی بیمار تایید شد بنابراین با خانواده او برای اهدای عضو تماس برقار شد.

مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: خانواده نعمتی از روی کرامت و بزرگواری با اهدای اعضای بدن عزیزشان موافقت کرده بنابراین وی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اعزام شد.

دکتر سمیعی بیان کرد: طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صورت اهدای عضو توسط افراد بومی ساکن در خارج از استان، یک عضو از آن به استان محل تولد تحویل می شود.

وی اضافه کرد: بنابراین ۲ عضو بدن مرحوم «کاظم نعمتی» شامل کبد و یک کلیه در تهران پیوند زده شد و یک کلیه هم با استفاده از آمبولانس به همدان منتقل و عمل پیوند کلیه با موفقیت در بیمارستان شهید بهشتی انجام شد.

مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ مورد اهدای عضو در این استان صورت گرفته که همه موفق بوده است.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن