Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی بهره‌مندی 154 هزار نفر ‌از آب شرب سالم‌ در همدان

بهره‌مندی 154 هزار نفر ‌از آب شرب سالم‌ در همدان

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان از آبرسانی به ۶۰ روستا از ۱۶۰ روستای موردنظر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۱۵۴ هزار نفر در استان از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش "همدان نیوز"، سرهنگ پاسدار علی قراباغی با بیان اینکه بخشی از طرح‌های بسیج سازندگی آبرسانی به مناطق محروم با ایجاد مخزن، چاه، خطوط انتقال و شبکه است، اظهار داشت: با کمبود منابع آبی در شهر همدان نیز سعی کردیم کمک‌کننده شرکت آبفا باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جهاد آبرسانی در استان همدان 70 درصد پیشرفت فیزیکی داریم بیان کرد: بهمن 1400 قرارداد آبرسانی به 160 روستا بسته شد و عملیات اجرایی از اردیبهشت سال گذشته شروع شد و طبق قرارداد این طرح باید در مدت 30 ماه به سرانجام برسد تا 154 هزار نفر در استان از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اعلام کرد: اعتبار این پروژه 509 میلیارد تومان با فهرست سال 1400 است و طبق کارشناسی روز بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبارپروژه را در برمی‌گیرد که طبق قرارداد وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اعتبار این پروژه ملی است.

قراباغی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به 60 روستای استان انجام گرفته و مابقی نیز در حال انجام است عنوان کرد: تا امروز معادل 40 درصد اعتبار یعنی حدود 210 میلیارد تومان از وزارت نیرو دریافت کردیم در حالی که رقمی معادل 350 میلیارد تومان کار آبرسانی در استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کارهای مربوط یه عقد قرارداد جدید در حال انجام است گفت: تکلیف و تعهد بسیج سازندگی در جهاد آبرسانی اجرای 19 هزار 350 متر مکعب مخازن است که تاکنون 16هزار متر مکعب اجرا شده و این میزان پیشرفت در حالی است که حدود 40 درصد اعتبار تاکنون ابلاغ و تخصیص شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار داشت: مقرر بود تا 22 حلقه چاه توسط بسیج حفر شود که تا کنون 30 مورد حفر شده و از سه مخزن هوایی نیز دو مورد به بهره‌برداری رسیده است؛ ضمن اینکه 248 کیلومتر خط انتقال و 185 کیلومتر شیکه توزیع انجام گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان درباره مسکن محرومان نیز گفت: تفاهم ساخت 800 واحد منزل مسکونی برای افراد زیر پوشش کمیته همدان بهمن 1400 منعقد و اردیبهشت سال گذشته شروع شد.

قراباغی با بیان اینکه امسال 465 واحد آماده بهره‌برداری شده است افزود: 14 اسفند سال گذشته نیز تعدادی از واحدها افتتاح و تحویل افراد محروم و کم برخوردار شد و مابقی تا خرداد 1403 تکمیل می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار داشت: یک هزار و 900 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی شناسنامه دارند که حدود 450 گروه از این تعداد فعال هستند./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن