Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اجتماعی آمار جان‌باختگان گازگرفتگی در همدان به ۲۱ نفر رسید

آمار جان‌باختگان گازگرفتگی در همدان به ۲۱ نفر رسید

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد: دو مرد در روستای چورمق شهرستان کبودراهنگ بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده و جان باختند.

به گزارش "همدان نیوز"، دکتر محمد مالمیر اظهار کرد: طبق اظهارات بستگان نقص فنی در دودکش بخاری عامل وقوع حادثه و مرگ دو مرد کبودراهنگی ۴۱ و ۴۵ ساله در روز گذشته -جمعه ۱۰ آذر- بوده است.

وی مطرح کرد: براساس آمارهای موجود طی هشت ماه سال‌جاری ۱۹ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۸ نفر بوده، افزایش یافته است.

مالمیر یادآور شد: استاندارد بودن طول دودکش و داشتن کلاهک ویژه(کلاهک باید ۱۵ متر بالاتر از سطح پشت بام باشد)، استفاده نکردن از شعله‌های اجاق گاز برای گرم نگهداشتن خانه، خودداری از قرار دادن لوله خروجی بخاری داخل ظرف آب، بسته نبودن تمامی روزنه‌های جریان هوا به ویژه اتاق خواب، آبی بودن رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز، نصب نکردن آبگرمکن در حمام، کنترل مسیر دودکش از نظر نشت گازهای سمی و دقت و توجه به داغ بودن لوله دودکش از راهکارهای مهم در پیشگیری از مسمومیت با مونوکسیدکربن است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن