Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گفتگوی ویژه همدان نیوز جایگاه خود را پیدا کرده است

همدان نیوز جایگاه خود را پیدا کرده است

فرماندار همدان گفت: پایگاه خبری همدان نیوز به واسطه ارسال اخبار از طریق پیامک، خبرنامه ایمیلی و تهیه اخبار و گزارشهای تولیدی، جایگاه خوبی در بین مخاطبان رسانه در استان همدان پیدا کرده است.

به گزارش "همدان نیوز"، حسن قهرمانی مطلق صبح امروز در بازدید از دفتر پايگاه خبري همدان نيوز با اشاره به جایگاه مناسب همدان نیوز در بین مخاطبان، افزود: پایگاه خبری همدان نیوز با فعالیت دو ساله خود و با بخش بندی های مختلف اخبار مناسبی را پوشش می دهد. 

خوشایندترین لحظه برای مسئول؛ رضایت خداوند و ارباب رجوع است

وی گفت: در مقام و مسئولیت، هر کاری انسان انجام دهد و بتواند رضایت خداوند و ارباب رجوع را به دست آورد این آرامش روحی خوشایندترین لحظه است.

عمده مشکل همدان نرسیدن به جایگاه مناسب است

حسن قهرمانی مطلق ، درباره بزرگترین معضل و مشکل شهرستان همدان گفت: همدان جایگاه اصلی خود را در سطح کشور نتوانسته است به دست آورد و هر چند در منطقه غرب از جایگاه خوبی برخوردار است. همدان شهری کهن است و شهروندان این دیار ریشه‌ای اصیل دارند.

فرماندار همدان علت ماندگاری افراد و مهاجر پذیری همدان را در نجیب بودن و اصالت شهروندان دانست و عنوان کرد: همدان شهری بسیار زیبا و قابل توجه است و ما بارها شاهد بوده ایم که کارمندان و مسئولان برای ماموریت به همدان می آیند اما در این شهر ساکن می شوند.

قهرمانی مطلق با تاکید بر اینکه همدان باید جایگاه خود را پیدا کند، خاطر نشان کرد: هر کسی با اطلاع از حق و حقوق خود و عمل به آن می تواند همدان را به جایگاه واقعی خود برساند و در این زمینه مسئولان و به خصوص شهرداری با فعالیت در حوزه های مختلف می تواند در ارتقا شهر تاثیرگذار باشد.

همدان به صورت رسمی کلان شهر معرفی نشده است

وی در خصوص کلان شهر معرفی شدن همدان از سوی برخی مسئولان و رسانه ها بیان کرد: مبحث کلان شهر بودن همدان به طور رسمی اعلام نشده است و از آنجایی که جمعیت همدان در سرشماری سال 1390 به بیش از 500 هزار نفر رسیده است می توان همدان به عنوان کلان شهر معرفی شود و این معرفی قطعا در رشد و توسعه همدان تاثیر خواهد داشت، چرا که کلان شهرها از اعتبارات ویژه ای برخوردار هستند.

قهرمانی مطلق در خصوص پتانسیل و ظرفیتهای همدان گفت: حوزه گردشگری یکی از پتانسیل های همدان است که با تمرکز بر این مبحث می توان میزان اسکان مسافر را در همدان افزایش داد و البته در حال حاضر اسکان مسافر در همدان از یک روز به دو و نیم روز افزایش یافته و این اتفاق خوبی است.

نبود صنعت بسته بندی و برند مناسب در همدان

فرماندار همدان جذب مسافر را منوط به ایجاد زیر ساختهای مناسب در حوزه گردشگری دانست و اظهار داشت: در سال های اخیر در بحث راه های ارتباطی و آزاد راه ها اقدامات خوبی انجام شده است و با راه اندازی فرودگاه و راه آهن همدان قطعا شاهد رشد ورود مسافر به استان همدان خواهیم بود.

قهرمانی مطلق با انتقاد بر نبود صنعت بسته بندی و برند سازی در سوغات همدان خاطر نشان کرد: همدان سوغاتی های فراوانی دارد که حتی برخی از مردم همدان نیز با آن آشنایی ندارند و اگر این سوغاتی ها با بسته بندی شکیل و برند مناسبی عرضه شود می تواند تاثیر به سزایی بر معرفی همدان داشته باشد.

ظرفیتهای گردشگری همدان در کشور و دنیا معرفی شود

وی با اشاره به غنای فرهنگی بالای همدان بیان کرد: همدان می تواند داشته های خود را در بخش میراث فرهنگی و گردشگری در کشور به رخ بکشد و این ظرفیتها باید شناسانده شود و  جای توجه دارد که در زمینه تبلیغات گردشگری در سطح کشور تا کنون اقدام مناسبی نشده است.

قهرمانی مطلق با تاکید بر اینکه همدان خاستگاه و مهد پرورش علما و شخصیت های فرهیخته بسیاری بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر نیز باید به سرمایه های انسانی و شخصیتهای بزرگ همدان توجه شود و به عنوان الگو به جوانان معرفی شوند و از این افراد بزرگ و فرهیخته در زمان حیاتشان تجلیل و قدردانی شود.

خانه دار شدن 5 هزار نفر افتخار من است

فرماندار همدان مسکن مهر را بزرگترین اتفاقات دولت نهم و دهم و یکی از افتخارات دوران مدیریت خود دانست و گفت: خانه دار شدن 5 هزار خانوار یکی از برجسته ترین کارهایی است که انجام شد و به همین میزان نیز تا پایان شهریور خانه در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار خواهد گرفت.

قهرمانی مطلق جانمایی مسکن مهر در همدان را از بهترین ها اقدامات بر شمرد و خاطر نشان کرد: در برخی از شهرها مسکن مهر در فاصله چندین کیلومتری شهر ساخته شد اما این اتفاق در همدان در دل شهر رخ داد و تپه امام گل و شهرک‌های مدنی، بهشتی و امید اکباتان  که فاصله چندانی با شهر ندارند برای احداث مسکن مهر انتخاب شد.

در انتخابات چهارم شوراها تخلفی صورت نگرفت

وی در خصوص اعتراض برخی از کاندیداها در اعلام نتیجه انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در ابتدا قابل توجه است که پس از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر موارد بسیاری را که شامل کمبودها و کاستی ها بود به صورت مفصل و مکتوب به وزارت کشور ارجاع دادیم و در جریان برگزاری انتخابات چهارمین شورای اسلامی شهر همدان هیچگونه تخلفی صورت نگرفت و حتی به دلیل اعتراض تعدادی از کاندیداها برخی از صندوق ها باز شماری شد و این نکته قابل توجه است که در جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری دقیق انتخابات و نظارت های مختلف امکان هیچگونه تخلفی وجود ندارد.

هر کسی اجازه کاندید شدن را به خود ندهد

فرماندار همدان با اشاره به تخلفات برخی کاندیداهای چهارمین شورای شهر خاطر نشان کرد: تخلفات برخی کاندیداها در جریان برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراها ثبت و به مراجع قضایی اعلام شد و البته این مهم بسیار قابل توجه است که در انتخابات شوراها باید فیلترهایی برای حضور افراد در نظر گرفته شود و هر کسی به خود اجازه ندهد که در انتخابات شورای اسلامی شهر کاندید شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم و آغاز فعالیت رسمی این شورا از امروز بیان کرد: معرفی شهردار از سوی شورای چهارم در زمانی صورت گرفت که این شورا به صورت قانونی فعالیت خود را آغاز نکرده بود و در حال حاضر عسگریان شهردار همدان است.

معرفی شهردار قانونی نبود

قهرمانی مطلق ادامه داد: اگر هیات رییسه شورای جدید نظر به ابقای شهردار فعلی داشته باشد، شهردار به فعالیت خود ادامه می دهد و در غیر این صورت باید سرپرست برای شهرداری معرفی شود که سرپرست نیز باید از کارکنان رسمی شهرداری باشد و یا نفر جدیدی معرفی کند که با دریافت حکم از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار همدان مشغول به فعالیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت و حوزه کاری اعضا شورا تنها در بخش ساخت و ساز و عمران نیست، اظهار داشت: در دوره اول انتخابات شورای اسلامی شهر همدان نفر اول با رای تقریبی 24 هزار نفر به شورا راه یافت و در دوره چهارم شورای اسلامی نفر اول 14 هزار رای را کسب کرده است که این اتفاق پیام‌هایی را به همراه دارد.

رای مردم در انتخابات شورای چهارم پیام داشت

قهرمانی مطلق افزود: در انتخابات شورای چهارم با 30 هزار رای سفید روبه رو بودیم و درصد مشارکت در قیاس با انتخابات ریاست جمهوری رقم مناسبی نبود و این نوع رای مردم  دارای پیامهایی برای کاندیداها است و مردم نشان دادند که رغبت و انگیزه زیادی برای رای به کاندیداهای شورای چهارم نداشتند و شورای چهارم در حال حاضر باید با عملکرد خود برای حضور مردم در انتخابات دوره بعدی شورا انگیزه ایجاد کند.

اجرای طرح تالار قرآن نیازمند بازنگری

فرماندار همدان در خصوص برخی پروژه های نیمه تمام در این شهرستان گفت: برخی پروژه ها مانند تالار قرآن تا کنون هزینه بسیاری را در بر داشته است و طراحی بر اصرار ادامه انجام این پروژه درست نیست و به قولی جلو ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت بوده و پروژه تالار قرآن نیازمند بازنگری است.

وی درباره آخرین وضعیت پتروشیمی همدان اظهار داشت: 57 درصد از سرمایه گذاری در این پروژه توسط بخش خصوصی انجام شده  و تا کنون این پروژه 94 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار همدان درباره وضعیت کارگران کارخانه کیوان و خوش نوش نیز خاطر نشان کرد: پس برگزاری جلسات متعددی با بخش خصوصی به عنوان سهامداران اصلی این کارخانه ها قرار شد که کارگران این کارخانه ها به کار خود ادامه دهند.

قهرمانی مطلق در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار "همدان نیوز" مبنی بر وجود برخی لابی ها و باندبازی ها در همدان گفت: استفاده از نیروهای متخصص بومی همدان و شخصیتهای فرهیخته همواره مورد نظر بوده است و اگر در بعضی موارد این اتفاق انجام نمی‌شود باید اطلاح شود.