Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گفتگوی ویژه مديران استان پيگير امور نيستند

خجسته :
مديران استان پيگير امور نيستند

انتقاد از پیگیری ضعیف مدیران در جذب اعتبارات ملی، جدی نگرفتن ایجاد زیرساخت‌های صنعت و تولید برای رفع مشکل اشتغال و امروز و فردا کردن برای انجام کارها موضوعاتی است که این روزها مورد انتقاد مدیران ارشد و برخی نمایندگان استان قرار گرفته است. پیش از این استاندار همدان هم از مدیرانش خواسته بود که برای پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های ادارات، مدیران حضورشان را در مرکز بیشتر کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، این بار امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین از اینکه مدیران پیگری‌ها را در مرکز جدی نمی‌گیرند انتقاد کرده و آنرا یک نوع بی‌انگیزگی و نداشتن پشتکار عنوان کرد.

البته بحث مدیریتی تیم پاس هم از سوی خجسته مورد انتقاد قرار گرفت و وی از تعیین تکلیفی این بحث در آینده ای نزدیک در جلسه با استاندار خبر داد.

خجسته می‌گوید: مشکل اشتغال استان همدان به بحث زیرساخت‌ها و فراهم کردن تسهیلات باز می‌گردد. زیرساخت‌ها باید 6 سال پیش ایجاد می‌شد، تا امروز با رشد صنعت و تولید، اشتغالزایی در استان بالا می‌رفت.

به گفته وی استان‌هایی که امروز با رشد صنعت و تولید رو‌به‌رو هستند، چند سال پیش که وضعیت دلار خوب بود، اقدام به ایجاد زیرساخت کردند و امروز حرفی برای گفتن دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین معتقد است: امروز هم که بحث جذب سرمایه مطرح است، باید به این فکر باشیم که ابتدا زیرساخت‌ها جذب را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذار امیدی برای آمدن و ماندن داشته باشد.

وی درباره بی‌انگیزگی مدیران استان برای جذب بودجه‌‌های ملی می‌گوید: متأسفانه فرهنگ غلطی در استان ایجاد شده است که مدیران پشت میز نشسته‌اند، تا بودجه بیاید و هزینه کنند ولی به دنبال آن نمی‌روند.

در صورتی که مدیری موفق است که بودجه ملی را به استان بیاورد نه آنکه سکوت اختیار کند و بگوید بودجه نیست و نمی‌توان کاری کرد.

در مرکز ارتباط با وزارتخانه‌ها و مدیران اگر بخواهند حتی می‌توانند از نفوذ نمایندگان برای این کار بهره ببرند که متأسفانه نمی‌برند.

در صورتی که از زمان روی کار آمدن استاندار در همدان وی تلاش‌های خوبی را در جذب اعتبارات داشته است، اما پیگیری‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی ضعیف است و اینکه پول نیست دلیل بر آن نمی‌شود که پیگیری‌ها نیز کم شود.

امروز استان‌های دیگر به بهانه‌های مختلف به وزارتخانه‌ها مراجعه می‌کنند و بودجه‌های ملی را به استان‌های خود سرازیر می‌کنند، اما این حرکت از سوی مدیران استان همدان خیلی ضعیف است و اکثر مدیران ما پشتکار در کار را داشته و تنها به بودجه استانی مصوب اکتفا کرده و نمی‌خواهند تلاشی مضاعف برای جذب اعتبار آن هم برای ارتقای کار خود باشند.

به گفته خجسته، برخی مدیران امروز هم که تغییرات مدیریتی را در دولت جدید بهانه کم‌کاری قرار می‌دهند، بدانند تا زمانی که یک مدیر در استان مسئولیت دارد، باید به نحو احسن انجام وظیفه کند، حتی اگر یک روز باشد.

تغییر مدیریت در دولت‌ها هم امری عادی است که باید تبدیل به احسن شده و از رکود خارج شود. نیروهایی که اثرگذار هستند، باید ادامه دهند و افرادی که زمان باعث سردی کارشان شده است، نیز باید تن به تغییر دهند.

خجسته با برشمردن ویژگی‌های استان گفت که همدان نيازمند تأمين برخي مؤلفه‌ها و زيرساخت‌ها از جمله در بخش راه، صنعت، مسكن و گردشگري است.

وی اتمام ساخت سدها و نيروگاه‌هاي همدان، آبرساني از سد تالوار، تأمين برق و اصلاح وضعيت نيروگاه مفتح، توجه به صنعت گردشگري همدان، اتمام ساخت كنارگذرهاي غربي و شرقي و اتصال راه آهن به آن را از جمله انتظارات استان از دولت دانست که اینها نیازمند پیگیری مداوم و اثرگذار متولیان از استان است، چراکه تا زمانی که مسئولان استانی دل نسوزانند، پیگیری‌ها خود به خود از مرکز صورت نمی‌گیرد.

این تیم‌داری نیست

خجسته در بخشی دیگر از شیوه مدیریت تیم فوتبال در استان هم اظهار نارضایتی کرد. وی گفت: با تغییر کاربری فضاهای سبز شهری برای ایجاد درآمد برای تیم‌داری هم به شدت مخالفم و معتقدم که برای مدیریت تیم پاس هم باید چاره‌ای اندیشید.

وي می‌گوبد: اینکه استانی بخواهد تیم فوتبال داشته باشند، مدیریت تیم باید به دنبال جذب اسپانسر باشد و تیم را مدیریت کند نه آنکه به دنبال راهکارهایی، چون تغییر کاربری زمین بروند تا تیم‌داری کنند.

خجسته می‌گوید: روزی که مدیرعامل فعلی پاس روی کار آمد، قول داد برای تیم اسپانسر جذب می‌کند، اما در عمل چیزی ندیدیم. این شیوه فعلی طریقه تیم‌داری نیست و نوعی توهین به مردم و فرزندان این استان است. به هر حال قرار شده است، جلسه فوری با استاندار تشکیل و وضعیت پاس تعیین تکلیف شود.

تقدير از حضور

امير خجسته، نماينده مردم شريف همدان، فامنين و قهاوند در مجلس شوراي اسلامي در پيامي از حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن‌ماه تقدير كرد.

در اين پيام آمده است: «بي‌شك حضور مثال‌زدني شما مردم شهيد‌پرور و با بصيرت در حماسه بي‌نظير يوم‌ا... 22 بهمن نشان داد كه تحريم‌ها و تهديدات دشمنان، ملت غيور ايران اسلامي را استوار ساخته و خودباوري جوانان اين مرز و بوم پاسخ محكمي به ياوه‌گويي‌ها و گزينه‌هاي روي ميز آمريكاست. درود خدا بر شما مردم ولايتمدار استان همدان كه با حضور عزتمندانه خود جلوه ديگري از پايداري و مقاومت را به نمايش گذاشته و با آرمان‌هاي معمار كبير انقلاب(ره) و مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) بار ديگر تجديد ميثاق نموديد.

يقيناً خدمتگزاران شما مردم ولايتمدار استان همدان به پاس حماسه اين حضور بر خود فرض مي‌دانند تمام مساعي خود را در راه توسعه و پيشرفت همه‌جانبه استان مصروف نموده و در جهت خدمت به شما مردم نجيب تلاش نمايند.

منبع: همدان پیام