Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی خواهر و برادر همدانی در یک روز برای ورزرش کشور افتخار آفرین شدند

اتفاقی نادر در ورزش کشور؛
خواهر و برادر همدانی در یک روز برای ورزرش کشور افتخار آفرین شدند

در اتفاقی نادر در ورزش کشور ابوالفضل و مریم بربط خواهر و برادری همدانی در یک روز و در دو رشته مختلف صاحب عناوین جهانی و آسیایی شدند و برای ورزش کشور افتخار آفرین کردند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، در هفته گذشته ورزشکاران استان در رقابت های آسیایی و جهانی خوش درخشیدند و صاحب چندین مدال رنگارنگ شدند اما اتفاقی در این بین بسیار جالب و نادر بود کسب مدال توسط یک خواهر و برادر در یک روز در دو رشته مختلف بود.

مریم بربط جودوکار وزن ۷۰- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان و نماینده استان در رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا صاحب مئال نقره شد و برادر وی ابوالفضل بربط هم در همان روز در رقابت های جهانی روستایی و عشایری قرقیزستان در رشته کشتی صاحب مدال طلا شد تا خانواده بربط در یک روز برای کشورمان و استان همدان افتخار آفرینی کنند.

صبح امروز ابوالفضل و هادی وفایی مدال آوران استان در رقابت های جهانی قرقزیستان به همراه مریم بربط نائب قهرمان مسابقات جودو آسیا به همدان بازگشتند و مورد استقبال مدیرکل ورزش و جوانان استان، جمعی از مسئولین و علاقمندان به ورزش قرار گرفت.

حضور همزمان مریم و ابوالفضل بربط در این مراسم و حضور پدر و عموی این دو ورزشکار که خود از اهالی و پیشکسوتان ورزش هستند جلوه خاصی به مراسم استقبال داده بود.

حسین بربط پدر مریم و ابوالفضل بربط در این خصوص گفت: بسیار خوشحالم که فرزندانم در یک روز صاحب مدال شدند که این مدال ها نتیجه سالها تلاش و زحمت خود آنها و پیگیری های من و مادرشان است.

وی افزود: من 12 سال در رشته کشتی برای استان به روی تشک رفتم و مقام های متععدی کسب کردم و امروز خوشحالم که در کنار فرزندانم هادی وفایی شاگرد خودم نیز صاحب دو نشان طلا و برنز در این رقابتها شد.

به نظر می رسد در حالی ابوالفضل و مریم بربط موفق به کسب مدال در یک روز می شوند که نخستین خواهر و برادر ورزشکار ایرانی لقب می‌گیرند که این رکورد را به نام خودشان ثبت کرده‌اند زیرا در ورزش ایران تاکنون کسب مدال در یک روز در مسابقات جهانی و آسیایی سابقه نداشته و این افتخار می‌تواند به نام ورزش استان همدان ثبت می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن