Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی همایش بزرگ ورزش محلات در همدان برگزار می‌شود

همایش بزرگ ورزش محلات در همدان برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری همایش بزرگ ورزشی با حضور تمامی ورزشکاران محلات خبر داد و تأکید کرد: مدیران شهرداری در راستای انجام وظایف خود جهادی وارد عرصه خدمت‌رسانی شوند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رضا غلامی خجسته در بازدید از مرکز اخترشناسی ابن‌صلاح شهرداری همدان افزود: پروژه‌های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردارند و مدیران شهرداری در این زمینه باید مجدانه پیگیر امور باشند.

خجسته ضمن تشکر از زحمات شهرداری و مدیران فرهنگ در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: ضروری است در هر منطقه از شهرداری یک مدیر مستقل مدیریت فرهنگ‌سراها را بر عهده گرفته و برنامه‌های مناسبتی و ویژه ‌برنامه‌های فرهنگ‌سراها را مدیریت کند.

وی از روند اجرای خوب پروژه‌ها فرهنگی ورزشی شهرداری همدان خبر داد و یادآور شد: تعدادی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری است که نخستین آن فاز دوم فرهنگ‌سرای مهر بود که روز میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) به بهره‌برداری می‌رسد.

خجسته با اشاره به پیگیری‌های معتمد منطقه خضر در زمینه ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت افزود: فاز نخست این مجموعه که فرهنگ‌سرا است در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود.

غلامی‌خجسته با بیان اینکه پروژه مجموعه فرهنگی ورزشی ولایت در زمینی به مساحت 5 هزار و 800 مترمربع ساخته شده است، افزود: زیربنای این فرهنگسرا 2 هزار و 160 مترمربع است و در 4.5 طبقه احداث شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی همدان با بیان اینکه این مجموعه فرهنگی ورزشی در چهار فاز ساخته می‌شود، گفت: فاز نخست احداث فرهنگسرا احداث شده دارای بخش‌های مختلفی شامل بخش فرهنگی، قرآنی، کلاس‌ احکام، نهج‎البلاغه، رایانه، زبان، اخلاق و مشاوره خانواده است.

وی با اشاره به اینکه یک طبقه از ساختمان فرهنگسرای ولایت به واحد اشتغال زنان اختصاص یافته است، اضافه کرد: با فعالیت واحد اشتغال این مجموعه زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و نیازمند می‎توانند مشکلات مالی خود را در این منطقه حل کنند کمااینکه هدف شورا ایجاد اشتغال، خودکفایی و توانمندسازی این خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سرای نورمحال نیز آماده بهره‌برداری است، اضافه کرد: اقدامات تعمیر و تجهیز این مرکز در حال انجام است که به عنوان موزه هنری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان از افتتاح فرهنگ‌سرای حکمت واقع در کوی محمدیه در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امیر خجسته نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی 5 هزار مترمربع چمن مصنوعی در اختیار شورا قرار داده بر این اساس لازم است در نقاطی که کاری انجام نشده از جمله شهرک الوند و کوی جنت... از این چمن مصنوعی برای این مناطق انجام شود که علیرغم کمبود منابع مالی، طبق قول مدیر منطقه سه شهرداری همدان در کوی جنت اقدامات زیرسازی جهت احداث زمین چمن مصنوعی برای فوتبال در حال انجام است.

خجسته به آماده‌سازی و تسطیح زمین آیین روشن جهت استفاده نونهالان و نوجوانان در منطقه اسلامشهر به عنوان زمین فوتبال اشاره کرد و ضمن تشکر از زحمات پناه  آبادی و تیم مدیریتی ورزش محلات اظهار کرد: در زمین آیین به متراژ 3 هزار و 500 مترمربع چهارم زمین فوتبال و والیبال به تفکیک ایجاد و تسطیح شده است که در حال حاضر حدود 500 دانش‌آموز زیر نظر مسولین ورزش محلات مشغول فعالیت هستند.

وی به راکد ماندن پروژه فرهنگ‌سرای آیت‌ا... آخوند(ره) اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه از دور سوم شورا عملیات اجراطیی این پروژه تنها 30 درصد پیشرفت داشته و راکد مانده است با پیگیریهای صورت گرفته برای ادامه روند کار 300 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای این پروژه اخذ شده است که می طلبد شهرداری پیگیری‌های لازم را جهت تسریع عملیات انجام دهد .

وی همچنین از آماده شدن مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی شهر همدان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر رفع حدود 30 مورد از کمبودهای این مرکز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که پس از اتمام به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین به فرسودگی آسمان‌نمای رصدخانه ابن صلاح اشاره و تأکید کرد: لازم است تا هفته آینده دستگاه‌های جدید خریداری و نصب شود.

رضا غلامی خجسته بر پیگیری تأمین نیروی فرهنگ‌سراها، پیگیری تملک زمین‌های اطراف و نصب تابلوهای سردرب فرهنگ‌سراها تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی فرهنگ‌سراها از بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری می‌کند.

خجسته در ادامه به فعالیت 120 تیم فوتبال و 60 تیم والیبال و 20 تیم کشتی محلات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر حدود 5 هزار نفر در ورزش محلات فعالیت دارند که عصاره آن تیم فوتبال شهرداری همدان است که هم‌اکنون با تلاش و همت مربیان و بازیکنان در صدر جدول دسته دوم قرار گرفته است.

خجسته با اشاره به افتتاح سالن ورزشی در اسلامشهر که به صورت مشارکتی سپاه با شهرداری احداث شده افزود: در مدت زمان 10 روز گذشته از پناه آبادی مشاور عالی ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خواستیم که 50 تیم تشکیل دهند که این مهم صورت گرفت و در زمان افتتاح این طرح نخستین بازی 50 تیم نونهالان در این سالن ورزشی انجام شد همچنین تاکید کردیم که این 50 تیم به تعداد تیم های فوتبال محلات یعنی 120   تیم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: سالن بزرگ ورزشی سردار شهید همدانی نیز در شهرک فرهنگیان با مشارکت سپاه و شهرداری احداث شده که هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

خجسته با تأکید بر اینکه باید عملیات دیوارکشی دهکده ورزشی نیز پیگیری شود، گفت: هم اکنون پارک تخصصی ورزشی در غرب کشور در شهرک بهشتی در زمینی به متراژ 21 هزار مترمربع در حال احداث است که گسترش فضای فیزیکی طرح در برنامه شهرداری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه فرهنگی در جامعه گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گروه مشاوران فرهنگی را با حدود 40 نفر از فرهنگیان و قشرهای مختلف تشکیل می‌دهد.

گفتنی است در پایان جلسه خجسته ضمن تقدیر و تشکر از زحمات  پناه‌آبادی مشاور عالی ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان حکم ابلاغ وی را اهدا کرد .

یادآور می شود: همچنین در پایان از کلاس‌های آموزشی مرکز اخترشناسی ابن صلاح همدانی بازدید به عمل آمد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن