Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی کسب 132 مدال ملی و هفت مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران نهاوندی

کسب 132 مدال ملی و هفت مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران نهاوندی

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: سال گذشته ورزش نهاوند با کسب 132 مدال ملی و 7 مدال بین‌المللی در رشته‌های مختلف سهم ارزنده‌ای در موفقیت ورزش استان داشت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، محرم روزبه اظهار داشت: در حال حاضر 41 هیات ورزشی فعال و سه هیات غیر فعال ویژه آقایان و در بخش بانوان نیز 35 هیات ورزشی فعال و سه هیات غیر فعال وجود دارد .

وی به مدالهای کسب شده سال گذشته توسط ورزشکاران این شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ورزشکاران این شهرستان موفق شدند 132 مدال کشوری ، هفت مدال بین المللی در رشته های مختلف کسب نمایند و علاوه بر این دو نفر به عنوان مربی و چهار نفر به عناون داوربه تیم های ملی و اردوهای بین المللی دعوت شده اند .

محرم روزبه با بیان اینکه در حال حاضر ورزشکاران این شهرستان در 9 تیم لیگ ورزشی حضور دارند تصریح کرد: همچنین از ورزشکاران این شهرستان در سال گذشته 28 نفر به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که 10 نفر آنها به عضویت تیمهای ملی برگزیده شده اند .

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند به اقدامات صورت گرفته در برگزاری مسابقات جام نوروزی اشاره کرد و افزود: در مسابقات فوتبال جام نوروز ،گرامیداشت یاد و خاطره 850 شهید شهرستان نهاوند و شهدای ورزشکار و فوتبالیست که به‌طور همزمان در سطح بخش‌های مرکزی، فیروزان، گیان، برزول، و روستا مرکزها به شکل دوره‌ای و حذفی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات با کمک دهیاری‌ها و هیئت ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان نهاوند برگزار شد و 230 تیم با بیش از 4000 ورزشکار که شامل بازیکن، مربی، سرمربی، سرپرست مسابقات، داور وخط نگهدار بودند به مدت 25 روز از 27 اسفندماه سال 95 تا 15 فروردین‌ماه امسال به‌صورت دوره‌ای و حذفی با هم رقابت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند افزود: در این دوره از مسابقات که بیشتر تیم‌ها روستایی بودند بعضی از استان‌های هم‌جوار مانند لرستان و کرمانشاه و شهرستان‌های تویسرکان، نورآباد، بروجرد، ملایر، والشتر با تیم‌های قدرتمندی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند عنوان کرد: این مسابقات در هر جام بانام یک شهید فوتبالیست و ورزشکار برگزار شد و در پایان مسابقات نیز از تیم‌های اخلاق به نحو شایسته‌ای تقدیر گردید همچنین تیم‌های برنده در هر منطقه به همراه بهترین بازیکنان شناسایی‌ شده و در مجموع پس از مسابقات انتخابی به‌عنوان تیم شهرستان جهت حضور در مسابقات روستایی استان و کشوری معرفی شدند.

روزبه افزود: این مسابقات هرسال با کمک دهیاری و ورزشکاران و هیئت روستای و بومی محلی با نظم خوبی برگزار می‌شود و بازیکنان بزرگی از نهاوند مانند روزبهانی، مهدی کیانی، شهید نادری وپیرزادی وسلگی و علی بخشی وده ها فوتبالیست دیگر به باشگاه‌های کشور و دیگر استان‌ها معرفی شدند که هدف از برگزاری این مسابقات پر کردن اوقات فراغت جوانان و جلوگیری از گرایش آنها به سمت مواد مخدر و اعتیاد است.

روزبه با اشاره به بدهی 50 میلیونی این اداره به دستگاههای اجرایی گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته 25 میلیون تومان از این بدهی که مربوط به حامل های انرژی بود تسویه شد.

وی عنوان کرد: همچنین امسال در نظر داریم سالن‌های ورزشی شهرستان نهاوند را سازماندهی کنیم و در حال حاضر این سالن‌های ورزشی تحت نظارت مستقیم اداره ورزش و جوانان نهاوند قرار دارند و هم‌چنین برای نگهداری بهینه سالن‌های ورزشی شهرستان نگهداری این سالن‌ها را به هیئت‌های ورزشی واگذار کرده ایم و درآمد این سالن‌ها به حساب هیئت‌های ورزشی واریز می‌شود.

روزبه بیان کرد: از این پس تمامی هیئت‌های ورزشی آقایان و بانوان ارزیابی می‌شوند و در هیئت‌های بی‌تحرک و کم‌کار تغییراتی اساسی ایجاد خواهیم کرد و در نظر داریم سکان این هیئت‌ها را به دست نیروهای جوان و قهرمانان سپرده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند اظهار داشت: در سال 95 برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان نهاوند 30 میلیون تومان اعتبار مصوب شده بود که 35 درصد تخصیص پیدا کرد که مبلغ بسیار ناچیزی بود ولی امسال اعتبار خوبی برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

وی در ادامه گفت: به منظور توسعه و تکمیل سالنهای ورزشی در شهرستان نهاوند بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار از در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تخصیص داده شده است.

محرم روزبه افزود: این طرح ها شامل افتتاح سالن ورزشی بانوان به مساحت 1500 متر مربع با اعتبار 41 میلیارد ریال ، افتتاح سالن ورزشی روستای رزینی به مساحت 975 مترمربع با اعتبار پنج میلیارد ریال ، سالن خانه تکواندو به مساحت 900 متر مربع و اعتبار 40 میلیارد ریال و سالن ورزشی روستای میان آبه به مساحت 957 متر مربع و اعتبار 45 میلیارد ریال می باشد .

وی تصریح کرد: علاوه بر این به منظور ایجاد یک باب سالن ورزشی چند منظوره به مساحت یک هزار و 50 متر مربع و اعتبار 6 میلیارد ریال در روستای باباقاسم عملیات اجرایی آن در سال گذشته آغازو هم اکنون در حال ساخت می باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه با بهره برداری از این طرح ها میزان سرانه ورزشی شهرستان به حد قابل قبولی رسیده و آنرا افزایش داده است .

وی به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شهرستان نهاوند اشاره می کند و می گوید: در نهاوند 9 پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که اعتبار آن‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی است و برای اتمام این پروژه‌ها نیاز به تامین اعتبار داریم.

روزبه تصریح می کند: این پروژه‌ها شامل پروژه مجتمع ورزشی بانوان نهاوند، پروژه سالن باستانی نهاوند، زمین چمن برزول، زمین چمن فیروزان، زمین چمن گیان، سالن ورزشی باباقاسم، سالن باستانی دهفول، سالن ورزشی قلعه قباد و خوابگاه ورزشکاران نهاوند است.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه مجتمع ورزشی بانوان نهاوند با 6 هزار و 788 متر مربع مساحت در سال 86 آغاز شده است که اعتبار این پروژه از محل اعتبارات ملی است و تا کنون برای این پروژه چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و در حال حاضر 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که شامل یک استخر، یک سالن چند منظوره، یک خوابگاه ورزشی و سالن تکواندو است و اعتبار مصوب این پروژه در سال 95، 170 میلیون تومان مصوب شد که تا کنون این اعتبار تخصیص نداشته است.

روزبه عنوان کرد: پروژه زمین چمن برزول از محل اعتبارات ملی، با مساحت ده هزار و 400 متر مربع مساحت در سال 90 آغاز شده است و تا کنون برای این پروژه 520 میلیون تومان هزینه شده است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام این پروژه به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند تاکید کرد: پروژه سالن باستانی نهاوند از محل اعتبارات استانی با مساحت 620 متر مربع نیز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شهرستان نهاوند است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا کنون 387 میلیون تومان برای آن هزینه شده است و امسال حدود 252 میلیون اعتبار برای این پروژه تصویب شده است که تا کنون 76 درصد تخصیص پیدا کرده است و نماینده شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی پیگیر تامین اعتبار برای این پروژه است.

روزبه بیان کرد: پروژه خوابگاه ورزشکاران نهاوند نیز به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور که زیر نظر وزارت ورزش قرار دارد واگذار شده است و این پروژه توسط این شرکت تامین اعتبار و ساخته می‌شود و پروژه زمین چمن فیروزان نیز با مساحت پنج هزار متر مربع است که تا کنون برای این پروژه 500 میلیون تومان هزینه شده است و این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چاه این زمین چمن خشک شده بود که برای حفر چاه این زمین 17 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند اظهار داشت: امسال برای پروژه زمین چمن گیان از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون تخصیص پیدا نکرده است و این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین دنبال معرفی پیمانکار پروژه قلعه قباد هستیم.

روزبه تصریح کرد: همچنین پروژه سالن ورزشی باباقاسم نیز کلنگ‌زنی شده و اعتبار این پروژه که از محل اعتبارات استانی و اعتبارات اداره کل است تخصیص داده شده است که پیمانکار این پروژه تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و همچنین برای پروژه سالن باستانی دهفول نیز اعتباری در نظر گرفته شده است که پیگیر تخصیص اعتبار برای این پروژه نیز هستیم.

وی تصریح کرد: در سال 95 کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای پروژه‌های ورزشی نهاوند در نظر گرفته شد که تا کنون از این اعتبار مبلغی تخصیص پیدا کرده است و در صورت تخصیص کامل این اعتبارات بسیاری از مشکلات این پروژه‌های نیمه تمام برطرف می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن