Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی هشدار هیئت کوهنوردی استان همدان در خصوص صعود به ارتفاعات

هشدار هیئت کوهنوردی استان همدان در خصوص صعود به ارتفاعات

هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نسبت به صعود و عزیمت ورزشکاران به مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان با توجه به شرایط نامساعد جوی هشدار داد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا گوهری اظهار داشت: برهمین اساس و باتوجه به نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، برودت هوا و نیز بارش‌ احتمالی برف و کولاک در ارتفاعات، به ورزشکاران و کوهنوردان توصیه می شود از صعود به ارتفاعات در روزهای پایانی هفته جاری پرهیز کنند.
وی افزود: ورزش شدید باد، کولاک و بارش احتمالی برف موجب شده تا مناطق «دوزخ دره، یخچال و قزل ارسلان» از قله‌های مرتفع رشته کوه الوند وضعیت جوی مناسبی نداشته باشند و صعود به این ارتفاعات برای کوهنوردان خطرآفرین است.
گوهری تصریح کرد: البته ممنوعیتی برای صعود کوهنوردان وجود ندارد و تنها با توجه به شرایط جوی نسبت به وضعیت و عدم صعود به افراد هشدار داده می شود، ضمن اینکه افراد در صورت صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان حتما باید تجهیزات لازم و کامل را به همراه داشته باشند.
به گفته وی، ورزشکاران در صورت صعود باید حتما از مسیرهای مشخص و تعیین شده با همراه داشتن تجهیزات و امکانات لازم(خوراکی، گرمایشی و لوازم مرتبط با صعود کوهستانی) حرکت کرده و از هرگونه انحراف در مسیر و حرکت در مسیرهای نا آشنا و خطرناک به طور جدی خودداری کنند.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان اظهار داشت: صعودهای زمستانی باید گروهی باشد و از کوهنوردان درخواست داریم به صورت انفرادی کوهپیمایی و صعود به ارتفاعات را نداشته باشند.
گوهری افزود: اجتناب از صعود در هوای بد و مه آلود، توجه به توصیه سایت‌های کوهنوردی و هواشناسی و نیز استفاده از پناهگاه‌ها و اماکن ایمن در هوای نامساعد بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به اینکه هم اینک ارتفاعات الوند همدان دارای ۲ پناهگاه و سه جان پناه است، گفت: شرایط لازم برای اسکان کوهنوردان در مکان‌های سرپوشیده فراهم شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن