Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی مرگ کوهنورد گمشده درگزینی ساعتی پس از پیدا شدن

مرگ کوهنورد گمشده درگزینی ساعتی پس از پیدا شدن

مدیر روابط عمومی فرمانداری درگزین از مرگ کوهنورد درگزینی گمشده در ارتفاعات کوه روستای وسمق شب گذشته پس از پیدا شدن توسط گروه های کوهنوردی خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهرداد لطیفی اظهار کرد:‌ صبح روز گذشته، چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه، یکی از کوهنوردان این شهرستان که حدودا ۵۵ ساله و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش بود، برای صعود در ارتفاعات کوه‌ روستای وسمق واقع در بخش شاهنجرین به این روستا مراجعه کرده و خودروی خود را در این منطقه پارک و خود برای صعود به ارتفاعات کوه این روستا اقدام می‌کند.

وی افزود: این کوهنورد قبل از صعود به ارتفاعات کوه روستای وسمق در حین پارک خودروی خود به برخی اهالی روستا می‌سپارد که تا بازگشت یک یا دو ساعته‌اش خودرو وی در این مکان پارک باشد.

لطیفی ادامه داد: پس از گذشت ساعت‌ها و عدم مراجعه صاحب خودرو، اهالی روستا اطلاع می‌دهند که صاحب خودروی مورد نظر با گذشت چندین ساعت هنوز بازنگشته ضمن اینکه خانواده‌اش نیز ساعت زیادی از وی اطلاع نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه شب گذشته موضوع مفقودی این کوهنورد راس ساعت ۲۱.۴۸ به فرماندار شهرستان درگزین  اطلاع داده شد و فرماندار بلافاصله جلسه مدیریت بحران را تشکیل داد و گروه‌های امدادی، نظامی، بسیج و گروه های مردمی کوهنورد حرفه ای شهرستان بلافاصله راس ساعت ۲۲.۱۵ جستجو را برای یافتن این کوهنورد آغاز کردند.

لطیفی با اشاره به جستجوی نقاط مختلف ارتفاعات کوه روستای وسمق توسط گروه های مردمی کوهنوردی در چند گروه سه تا چهار نفره بیان کرد: در نتیجه کوهنورد گمشده را راس ساعت ۲۴.۲۰ بامداد با علائم حیاتی و تنفسی پایین که دچار سرمازدگی شدید شده بود، پیدا کردند.

وی با بیان اینکه فرماندار، بخشدار، اهالی روستا، نیروهای بسیج و هلال احمر در پایین ارتفاعات در این عملیات حضور میدانی داشتند، گفت: گروه کوهنوردی مورد نظر در ارتفاعات بلافاصله پیدا شدن این کوهنورد را طی تماس اطلاع دادند و  کمتر از پنج دقیقه نیروی هلال احمر تجهیزات مورد نیاز را به این کوهنوردان رساند و وی را به پایین کوه و سپس بلافاصله به بیمارستان انتقال دادند.

لطیفی خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت شدت سرمای شب گذشته در ارتفاعات کوه روستای وسمق و سرمازدگی شدید  یک یا دوساعت بعد این کوهنورد در بیمارستان فوت کرد.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به وضعیت جوی، به تنهایی و در شرایط نامساعد برای کوهنوردی به ارتفاعات صعود نکنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن