Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر ورزشی مربی نماها بلای جان باشگاه‌های‌ ورزشی همدان

مربی نماها بلای جان باشگاه‌های‌ ورزشی همدان

فعالیت برخی مربی نماهای بدون مدرک مربیگری در برخی رشته‌ها و باشگاه‌های‌ ورزشی همدان این روزها بلای جان شده است که این موضوع مهم، نظارت بیشتری را از سوی مسوولان مرتبط می طلبد.

به گزارش "همدان نیوز"، برخی افراد با این تصور که با دریافت مدرک تئوری می‌توانند به عنوان مربی فعالیت کنند، در برخی باشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند و مدیران باشگاه‌ها خواسته یا ناخواسته از این افراد استفاده می‌کنند.

این روزها در باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی استان همدان شاهد این موضوع هستیم که افرادی به صورت رسمی و غیررسمی در فضای حقیقی و مجازی با جعل عنوان و بدون دارا بودن مدرک معتبر و قانونی خود را مربی معرفی می‌کنند که این امر غیرقانونی است.

همچنین این‌گونه‌ تبلیغات، علاوه بر مصادیق مجرمانه موضوع، موجب تضییع حقوق سایر مربیان و لطمه به حیثیت و اعتبار جامعه ورزشی، هیأت و ورزش ادارات می شوند.

استفاده از مربیان بدون کارت، تخلف است

مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات اداره ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه براساس دستورالعمل رسیدگی به تخلفات به خصوص استفاده از مربیانی که بدون کارت مربیگری از مراجع ذی‌صلاح‌ هستند تخلف درجه یک محسوب می‌شود از ورزشکاران خواست به طریق قانونی و مختلف، نسبت به شناسایی این افراد و برخورد قانونی با متخلفان یا باشگاه‌ها و افراد و نیز معرفی به بازرسی اداره کل، برای اقدامات و تحمیل آثار قانونی اقدام کنند.

علی رشیدی در رابطه با باشگاه‌دارانی‌ که از مربی‌نماها استفاده می‌کنند، افزود: باشگاه دارانی که نسبت به موضوع کم‌توجهی و از افراد مربی‌نما استفاده کنند، قطع به یقین در خصوص آن‌ها تصمیم و اعمال قانون خواهد شد.

وی اضافه کرد: با افراد بدون کارت مربیگری که خود را مربی معرفی کنند، قاطعانه برخورد خواهد شد و مسوولیت هرگونه عواقب با آن‌ها است.

افراد بدون کارت مربیگری حق فعالیت ندارند

رئیس هیات ورزش‌های همگانی همدان نیز با بیان اینکه مدیران باشگاه‌ها باید نظارت کافی بر عملکرد مربیان خود داشته باشند و از فعالیت مربیان بدون کارت جلوگیری کنند گفت: افراد بدون کارت مربیگری حق فعالیت در باشگاه‌های‌ ورزشی استان را ندارند.

هادی سبزواری اظهار کرد: حتی مربیانی که اعتبار کارت مربیگری آن‌ها به پایان رسیده نیز قبل از تمدید دوباره مدرک خود نباید فعالیت داشته باشند و مسوولیت هرگونه حادثه احتمالی برای ورزشکار برعهده مربی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مربیان برای تمدید مدارک مربیگری خود باید هرچه سریعتر اقدام به نام نویسی و حضور در کارگاه‌های بازآموزی کنند، افزود: این کارگاه‌های دانش افزایی و دارای امتیاز لازم برای تمدید کارت مربیگری است.

سبزواری با اشاره به اینکه موضوع کنترل کارت‌های مربیگری و اعتبار آن به دستگاه ورزش اطلاع داده شده، یادآور شد: بازرسان باشگاه‌ها به طور نامحسوس بازدید خواهند داشت و این موارد را بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بدون داشتن کارت مربیگری آموزش ورزشکاران غیراصولی و خطرآفرین است و ممکن است با جان یک ورزشکار بازی شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان همدان افزود: مدیران باشگاه‌هایی‌ که نسبت به این مهم کوتاهی کنند، بدون تردید با برخورد قانونی مواجه می‌شوند و محکومیت‌های‌ سنگین برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی باشگاه‌های‌ فعال و زیرمجموعه هیات ورزش‌های همگانی را بیش از ۳۰۰ باشگاه عنوان کرد و گفت: ورزشکارانی که بدون بیمه ورزشی هستند، حق فعالیت ندارند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن