Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری سهم 55 هزار نفری ملایر از گردشگران نوروزی

رئیس میراث فرهنگی ملایر خبر داد:
سهم 55 هزار نفری ملایر از گردشگران نوروزی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر گفت: در ایام نوروز امسال 55 هزار و 271 مسافر و گردشگر نوروزی از اماکن تاریخی، تفریحی و توریستی این شهرستان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته تغییر چشمگیری در تعداد مسافران نوروزی نداشته ایم.

محمدرضا بهاری در گفتگو با خبر نگار "همدان نیوز " در ملایر، با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال  از 26 اسفند ماه لغالیت 20 فروردین ماه مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی، فرهنگی، توریستی و جاذبه های طبیعی این شهرستان بازدید کردند.

بهاری افزود: امسال برای نخستین بار در ایام نوروز 43 قطعه از اشیای مکشوفه ارگ نوشیجان و تپه باستانی پری در موزه لطفعلیان ملایر در معرض دید علاقه مندان گذاشته شد که مورد استقبا ل مسافران نوروزی قرار گرفت.
وی بیان کرد: این اشیای مکشوفه که از موزه ملی ایران به امانت گرفته شده، با پیگیری های انجام شده تا 20 فروردین ماه در معرض دید بازدیدکنندگان در موزه لطفعلیان ملایر گذاشته شد و شهروندان می توانند از این اشیا بازدید کنند.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر ادامه داد: امسال برای نخستین بار اتوبوس سیار صنایع دستی با عنوان طرح قاصدک با هدف معرفی صنایع دستی کشور در همدان برپا شد و در صدد هستیم در محور ورودی ملایر در دریاچه کوثرنیز این طرح  را دایر کنیم.

بهاری از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی ملایر در ایام نوروز برپایی نمایشگاه آثار صنایع دستی منبت و مبلمان، سبد بافی، تارسازی، عروسک سازی، قلم زنی روی مس و گیوه بافی در عمارت مصدقی در ایام نوروز اشاره کرد.

 وی در ادامه  ابراز کرد: در ایام تعطیلات نوروز اداره میراث فرهنگی با همکاری ادارات مرتبط گشت مشترکی از تاسیسات گردشگری و مجتمع های بین راهی و رستوران های این شهر داشتند که از دهم اسفندماه شروع و تا 12 فروردین ماه امسال ادامه داشت .

وی برگزاری مانور ترافیک و خدمات سفر، استقبال از مسافران نوروزی در اولین روز عید با اهدای شاخه گل و سوغات ملایر، برگزاری سومین دوره مسابقه سبزه آرایی و شیرینی محلی ،اجرای تئاتر نوروز خوانی در اماکن تاریخی و تفریحی  در ایام نوروز و رژه اتومبیل های قدیمی و کلاسیک در سطح شهر ملایر را از جمله برنامه های نوروزی امسال برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: همانند سال های گذشته اماکن تاریخی و توریستی ارگ باستانی نوشیجان، موزه لطفعلیان، پارک سیفیه، بام ملایر و جاذبه های طبیعی گردشگری ملایر مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی بود -

این تعداد مسافر نوروزی، 17 هزار و 61 نفر در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس، خانه معلم، مهمانسرای خوابگاه دانشجویی دانشگاه های آزاد و ملی ملایر و چادرهای مسافرتی حاشیه بلوارها و بوستان های این شهرستان اقامت کردند.
وی با تقدیر از همراهی و همکاری اداره های عضو ستاد خدمات سفر و دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز گفت: در نوروز امسال هیچ مشکلی در روند ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در سطح این شهرستان نداشتیم و مسافران با رضایت کامل ملایر را ترک  کردند.
گفتنی است :شهرستان ملایر دارای 304 اثر و بنای تاریخی است که از این تعداد تاکنون 193 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن