Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری داوران یونسکو 12 اردیبهشت‌ماه به همدان می‌آیند

لالجین در چندقدمی تبدیل شدن به شهر جهانی سفال؛
داوران یونسکو 12 اردیبهشت‌ماه به همدان می‌آیند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: داوران سازمان جهانی یونسکو برای بررسی شرایط شهر لالجین جهت معرفی به عنوان شهر جهانی سفال 12 اردیبهشت ماه وارد استان خواهند شد.

علیرضا قاسمی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با اعلام این خبر افزود: استان همدان 12 و 13 اردیبهشت ماه میزبان داوران سازمان جهانی یونسکو خواهد بود.

وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری، اتحادیه سفالگران، صادرکنندگان آماده هستند تا بتوانند اقدامات لازم را برای ورود داوران انجام دهند و امید می رود که اقدامات نتیجه بخش باشد تا بتوان لالجین را به شهر جهانی سفال تبدیل کرد.

قاسمی با بیان اینکه داوران در مدت حضور خود در استان شرایط را برای معرفی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال بررسی می‌کنند، یادآور شد: تا کنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار و کمیته های مختلفی تشکیل شده است.

وی افزود: تلاش‌ها برای آماده سازی، تغییر چیدمان و زیباسازی شهر لالجین جهت ورود داوران آغاز شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: یک هزار کارگاه در لالجین وجود دارد و چهار هزار نفر در این شهر مشغول سفالگری هستند به طوریکه 80 درصد از اشتغال مردم لالجین به صنایع دستی و سفال اختصاص دارد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن