Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری آمار 11 میلیونی ورود گردشگران به استان/ 7هزار گردشگر خارجی به همدان آمدند/احتمال برگزاری جشنواره زمستانی در همدان

در گفتگو با همدان نیوز مطرح شد؛
آمار 11 میلیونی ورود گردشگران به استان/ 7هزار گردشگر خارجی به همدان آمدند/احتمال برگزاری جشنواره زمستانی در همدان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ورود بیش از 11 میلیون گردشگر به استان در شش ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، با بیان اینکه بر اساس آمار به ثبت رسیده در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، در شش ماه ابتدایی سال جاری 11 میلیون و 93 هزار و 962 نفر گردشگر وارد استان همدان شدند، اظهار داشت: آمار گردشگران ورودی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 76 درصدی روبه رو است.

خاکسار تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی دارای بلیط فروشی را450 هزار و  479 نفر عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، 12 هزار و 424 نفر گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و موزه های استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی 800 هزار نفر بوده که امسال 44 درصد کاهش یافته و این آمار قابل هضم نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به دلایل احتمالی کاهش بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها، گفت: با توجه به اینکه شاید تعداد قابل توجهی از گردشگران برای چندمین بار به همدان سفر می کردند، از اماکن تاریخی بازدید نکردند و از طرفی اعلام ممنوعیت رایگان و یا نیم بها شدن بلیط از سوی سازمان میراث فرهنگی دلیلی بر کاهش آمار بازدید شد.

وی با بیان اینکه بازدید گردشگران خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 58 درصدی روبه رو بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری استان در شش ماه ابتدایی سال جاری دو میلیون و 700 هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد داشته است.

علی خاکسار همچنین تصریح کرد: در طول مدت یاد شده یک میلیون و 653 هزار و 250 نفر در هتل ها و مراکز اقامتی استان اسکان یافتند که در این بخش رشد 40 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی تعداد اقامت کنندگان خارجی در استان را هفت هزار و 522نفر عنوان کرد و افزود: آمار اقامت کنندگان خارجی نیز نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در ایام تاسبتان نیز تعداد گردشگران افزایش قابل توجهی داشت، یادآور شد: دلیل این رشد، حضور همدان در نمایشگاه بین المللی گردشگری، شرکت در برنامه خندوانه و دیگر برنامه های تبلیغاتی به ویژه در خصوص شهر جهانی سفال باعث شد تعداد گردشگران ورودی به استان افزایش چشمگیری داشته باشد و تأثیر تبلیغات از جمله برنامه خندوانه به طور کامل محسوس بود.

وی به برنامه ریزی در خصوص گردشگری در نیمه دوم سال اشاره و تصریح کرد: پیشنهادی در خصوص برگزاری جشنواره زمستانی از سوی بخش خصوصی مطرح شده اما هنوز قطعی نشده است.

خاکسار گفت: برنامه های تبلیغاتی از جمله در فضای مجازی، تلویزیون و شرکت در نمایشگاه ها در نظر گرفته شده و با توجه به اعتبارات مطلوب پیش بینی شده، اقدامات خوبی در حوزه گردشگری انجام خواهد شد.

وی در خصوص ساخت سریال علی البدل در همدان و پخش آن از شبکه اول سیما، اظهار داشت: با توجه به ساخت این سریال در همدان، رایزنی ها و برنامه ریزی های بسیاری در جلسات کمیته گردشگری برای استفاده از این فرصت انجام شد و قرار بر این شد که پیش از پخش سریال، تبلیغاتی در خصوص ساخت آن در همدان صورت بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن