Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری مرمت ۶۰ بنای تاریخی در همدان

مرمت ۶۰ بنای تاریخی در همدان

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: ۶۰ بنای تاریخی استان مرمت شده که مقبره عموی امام زمان(عج) و خانه شهید مدنی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیده مریم مختاری موسوی اظهار داشت: در یک سال گذشته نزدیک به 60 بنای تاریخی استان با صرف بیش از 60 میلیارد تومان اعتبار مرمت شده است.
وی افزود: برای تملک عرصه و حریم تپه تاریخی هگمتانه به عنوان نماد تمدن کهن همدان هم 29 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: مهمترین بناهای مرمت شده در شهرستان همدان شامل خانه شهید مدنی، حمام محله کبابیان، باغ نظری، گنبد شاهزاده حسین(ع)، خانه‌های تاریخی نوری مقدم، شرفخانی، میرابیان و بازار همدان می‌شود.
مختاری موسوی بیان کرد: آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) عموی بزرگوار امام زمان(عج) از بقاع متبرکه مهم و گردشگر پذیر همدان به شمار می‌رود که در مرکز شهر همدان واقع شده است.
وی اعلام کرد: خانه شهید مدنی یادگار روزهای مبارزه با طاغوت هم با توجه به قدمت و ارزش معنوی آن به عنوان نماد مبارزات انقلابی در همدان به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالروز شهادت این مجاهد بزرگ به‌طور ویژه مرمت شد.
مختاری موسوی افزود: در صورت صدور مجوز از طرف بنیاد شهید، آمادگی لازم برای تبدیل خانه شهید مدنی به موزه تاریخ انقلاب در همدان وجود دارد.
معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در سایر شهرستان‌های استان هم تعدادی از بناهای تاریخی مرمت شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خانه لطفعلیان و زورخانه بابک در ملایر و آرامگاه حضرت حیقوق نبی(ع)، حمام زرهان، عمارت مسعودی و پل کرزان در تویسرکان اشاره کرد.
مختاری موسوی افزود: حمام شهرستان درگزین و خانه شهید قدوسی و حمام حاج آقا تراب در نهاوند هم از دیگر بناهایی بود که با استفاده از اعتبارات سال 99 مرمت شد‌./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن