Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری بیست و سومین فصل کاوش در هگمتانه آغاز شد

بیست و سومین فصل کاوش در هگمتانه آغاز شد

مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه از آغاز بیست و سومین فصل عملیات باستان‌شناسی هگمتانه با موضوع پی گردی و نجات بخشی  حصار و برج و باروهای  هگمتانه خبرداد.

به گزارش "همدان‌نیوز" و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حسن سلطانی اظهار کرد: این فصل از کاوش به سرپرستی دکتر رضا نظری ارشد و نظارت استانی سید جلیل رحمانی از باستان‌شناسان خوب استان همدان، در محوطه تاریخی هگمتانه انجام پذیرفته که هدف این فصل از اقدامات باستان‌شناسی، پیگردی آثار مکشوفه چهار دهه گذشته و آغاز عملیات حفاظت اضطراری  آثار مکشوفه در برابر عوامل جوی همسو با مصوبات شورای فنی میراث‌فرهنگی و شورای راهبردی هگمتانه است.
 مدیر پایگاه محوطه تاریخی هگمتانه گفت: کاوش با مجوز پژوهشکده باستان شناسی وزارتخانه انجام شده، که در راستای ساماندهی و حفاظت برج و بارو و آثار چهار دهه گذشته است.
سلطانی ادامه داد: این کاوش حدود۳۰ روز توسط پنج باستان‌شناس انجام خواهد شد که اقدامات برای پیشگیری و حفاظت اضطراری در زمان بارش نزولات آسمانی است و این کاوش در راستای تکمیل عملیات حفاظت و مراقبت آثار مکشوفه در بنای خشتی است.
او گفت: در حال حاضر برج ضلع شرقی هگمتانه با ارتفاع ۱۲ متر با روش خشکه چینی و خشت خام و سازه های چوبی با قابلیت بازگشت پذیری منطبق با اصول مرمتی یونسکو در شهریور ماه به اتمام رسیده و قابل رویت در جداره شرقی هگمتانه برای بازدیدکنندگان است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن