Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر گردشگری غار علی‌صدر در نوروز تعطیل است؟

غار علی‌صدر در نوروز تعطیل است؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بازگشایی غار علی‌صدر در ایام نوروز را منوط بر وضعیت کرونایی عید خواند.

به گزارش "همدان نیوز"، فرزاد تیموری اظهار کرد: در هفته آینده برای باز شدن غار علی‌صدر در ایام نوروز تصمیم گیری می‌شود چرا که ارتباط مستقیم با وضعیت کرونایی دارد.

وی با بیان اینکه غار علی‌صدر جزو مواردی است که ارتباط مستقیم با شرایط کرونایی در استان دارد؛ تصریح کرد: باید از جانب ستاد کرونای استان وضعیت باز یا بسته بودن غار تعیین تکلیف شود  چرا که این مکان گردشگری با سایر اماکن گردشگری متفاوت است و نباید با سایر مکان‌ها مقایسه شود.

تیموری با بیان اینکه این غار زنده بوده و محیطی کاملا طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: غار علی‌صدر محیطی طبیعی داشته و به علت سربسته بودن و عدم تهویه هوای داخلی محدودیت‌هایی را دارد که سایر اماکن گردشگری این گونه نیستند.

وی ادامه داد: باید در مرحله اول برای حفظ طبیعی بودن غار و زنده ماندن آن تلاش کنیم و سپس به فکر جذب گردشگر باشیم چرا که استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و مواد شیمیایی در محیط داخلی غار امکان پذیر نبوده و محدودیت‌هایی را دارد.

معاون امور عمرانی استاندار گفت: برای فعال بودن غار علی‌صدر باید تصمیماتی مبتنی بر علم و دانش گرفته شود تا به محیط طبیعی داخل غار آسیب نرسد./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن